به همت بسیج مداحان سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد

برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی مداحی در کزدستان

صبح امروز کارگاه تخصصی مداحی به همت بسیج مداحان سپاه بیت المقدس کردستان در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۰۲۸۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

به گزارش سرویس بسیج مداحان خبرگزاری بسیج از کردستان، صبح امروز کارگاه تخصصی مداحی به همت بسیج مداحان سپاه بیت المقدس کردستان در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد. در این مراسم سید محمد حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: حب اهل بیت و عشق و مودت مردم اهل سنت کردستان به خاندان پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) از دیرباز وجود داشته و عزاداری امام حسین (ع) نشان از عشق و ارادت و اعتقاد به اهل بیت (ع) بوده است.

وی گفت: امام حسین (ع) شخصیتی است که همه ادیان و مذاهب به نوعی با او ارتباط دارند، اما برای مسلمانان ویژگی‌های خاصی دارد.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی، امام حسین (ع) را محور وحدت برای بشریت بخصوص مسلمانان دانست و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بر ایجاد وحدت بین مسلمانان بسیار تاکید کرده است و امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) می‌توانند یکی از محور‌های وحدت مسلمانان باشند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) به همه بشریت تعلق دارد و تنها متعلق به شیعه نیست گفت: همه مسلمانان از فرق و مذاهب مختلف به اهل بیت (ع) ارادت ویژه دارند و برای امام حسین (ع) نیز به شکل‌های مختلف عزاداری می‌کنند.


حجت الاسلام حسینی شاهرودی همچنین بر آگاهی بخشی به جامعه درمورد فلسفه عزاداری تاکید کرد و افزود: امام حسین (ع) پیام‌های اخلاقی فراوانی دارد که باید در اختیار مردم قرار گیرد و از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) این زمینه را فراهم کرد تا انسان با شهادت به بالاترین جایگاه برسد، اضافه کرد: برای رسیدن به این جایگاه باید انسان آنچه را که دوست دارد در راه خداوند بدهد همانند کاری که امام حسین (ع) کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امروز گروه‌های تکفیری و داعش تحت حمایت استکبار و صهیونیست می‌خواهند نام امام حسین (ع) و مکتب عاشورا را از ما بگیرند، اما تمامی شهدای ما با پیروی از مکتب حسین (ع) در برابر ظلم و ستم و برای حفظ اسلام جانشان را فدا کردند.

در ادامه محمد پناه جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان در امر بسیج با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: بسیج برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آور است و این شور منجر به تببین معارف اسلامی و سطح آگاهی مردم خواهد رفت.

وی گفت: در استان کردستان، بسیج مداحان با دادن ۱۷ شهید توانسته دین خود را به جامعه ادا کند و در مسیر آن‌ها گام خواهیم برداشت.

محمد پناه افزود: رسالت مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را حساس و خطیر خواند و گفت: مداحان باید در انجام کار خود از اشعار با محتوا و مضامین شایسته استفاده کرده و توصیه‌های مقام معظم رهبری به این قشر را مورد توجه جدی قرار دهند.

جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان در امر بسیج تصریح کرد: مداحان باید هنر خود را در جذب جوانان و نوجوانان به مجالس عزاداری و مدیریت صحیح این مجالس نشان دهند.

وی با بیان اینکه در برگزاری آیین مذهبی باید تقویت فرهنگ دینی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دفاع از آرمان‌های انقلاب رسالت سنگین و وظیفه‌ای عمومی است.

یوسفی مسوول بسیج مداحان سپاه بیت المقدس کردستان در این مراسم به اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی اشاره کرد و افزود: بصیرت افزایی و بیان آسیب‌ها و تهدید‌های مداحی و ارتقای سطح علمی مداحی و ذاکران اهل بیت استان از جمله اهدافی پیش بینی شده در برگزاری این کارگاه تخصصی بود.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان کردستان، آموزش نغمات، اخلاق در مداحی، آسیب‌های مداحی، صحیح خوانی ادعیه و هنر در مداحی را از جمله سرفصل‌ها و محتوای آموزشی این دوره برشمرد.

وی با اشاره به عملکرد بسیج مداحان در یک سال گذشته افزود: حمایت از مداحان، استفاده از مداحان شاخص استانی در مراسمات اصلی استان و تلاش در جهت معرفی یک یا چند مداح از استان کردستان جهت اجرای مداحی در محضر مقام معظم رهبری و احیا مراسم تعزیه خوانی تمام مطالبات این حوزه از مسوولین استانی است که امیدواریم در جهت انجام آن گام بردارند.

در پایان این مراسم از کتاب ذاکران افلاکی (زندگی نامه و خاطرات شهدای مداح کردستان) به همت سپاه بیت المقدس کردستان توسط نماینده، ولی فقیه در استان کردستان رونمایی شد.
 
 
ارسال نظرات