معاونت فرهنگی سپاه ناحیه شهرستان آمل

تبیین جایگاه و آسیب شناسی فرهنگی مسجد

تبیین جایگاه و آسیب شناسی فرهنگی مسجد از منظر معاونت فرهنگی سپاه آمل برادر پاسدار میلاد بوستانی
کد خبر: ۹۱۷۰۲۷۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات، یاور رسانه آمل با پشت سر گذاشتن روز جهانی مسجد مصمم بوده است سلسله مصاحبه هایی را از مسئولین فرهنگی اجتماعی و غیره ... صورت دهد به همین منظور از معاونت فرهنگی سپاه ناحیه آمل برادر پاسدار میلاد بوستانی مصاحبه ای به عمل آمده است:

۱)از نظر شما نقش مسجد در پیشبرد مقاصد فرهنگی در سطح محلات و پایگاه های بسیج چیست؟

مسجد به عنوان قلب تپنده جهان اسلام و جایگاهی برای عبادت همواره مورد توجه و اهتمام مسلمانان بوده است و در صدر اتسلام و تا مدت ها به عنوان اوالین و با اهمیت ترین نهاد اجتماعی دارای وظایف و کارکرد های متعددی بوده ایت که افزون بر کارکرد عبادت ،فعالیت های آموزشی ،نظامی و سیاسی نیز در آن جریان داشت که متاسفانه در حال حاضر تا حدود زیادی مورد غفلت قرار گرفته است و جایگاه آن در حد نمازخانه تقلیل یافته است.که حضور پر رنگ افراد در مسجد و توجه به دیگر کارکرد های آن بنیاد دینی جامعه تقویت می گردد و بستر مناسبی برای پاسخ به شبهات و معضلات مذهبی و اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.
۲)شما به عنوان یک فعال و مسئول فرهنگی تا چه میزان از ظرفیت مساجد بهره می برید؟

با توجه به فعال نبودن اکثریت مساجد شهرستان امکان و پذیرش فعالیت فرهنگی وجود ندارد ولی اقدامات قابل قبولی در مساجد فعال شهرستان در حال اجرا می باشد.

۳)آیا از نظر فرهنگی می توانید آسیبی یا آسیب هایی از نقش مسجد نام ببرید؟

از جمله آسیب هایی که بر مساجد وارد شده ،اولا دوری مسجد از نقش های اساسی و جامع خود بوده که موجب فاصله گرفتن مسجد از متن زندگی مردم گردیده و از دیگر آسیب ها مدیریت تک بعدی و متعلق به قشر خاصی از افراد بوده که پذیرای دیگران با رویکرد و افکار مختلف نمی باشند.

۴)پیشنهاد جنابعالی برای پیوند هرچه بیشتر مسجد و فعالیت های فرهنگی چیست؟

بازگشت مسجد به کارکرد های اصلی آن و همچنین برنامه ریزی برای وارد شدن به متن زندگی افراد و ایجاد اعتمادسازی بین مردم و اداره کنندگان مساجد می تواند نقش مساجد را در انجام فعالیت های فرهنگی افزایش دهد.

ارسال نظرات