نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

دشمن به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به روحانیت است / جوانان هدف اصلی تهاجمات فرهنگی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بدبین کردن مردم نسبت به روحانیت را یکی از شگردهای جنگ نرم برشمرد و خطاب به روحانیون تصریح کرد: باید با عمل خود این بدبینی را از بین ببرید و فکر صحیح به مردم دهید و با جلب اعتماد کاری کنید که مردم شمارا خادم خود بشناسند.
کد خبر: ۹۱۶۹۳۷۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله حسینی همدانی در «همایش بزرگ طلاییه داران تبلیغ و فعالان مسجد» و «آیین معارفه سرپرست جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز»، مسجد را مرکز تمدن سازی، بازسازی معنوی، بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی و مقابله با دشمن برشمرد و تصریح کرد: مسجد مرکز تربیت جوانِ مؤمنِ متعهدِ انقلابی است.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت‌های امام جماعت مسجد و امام مسجد، اظهار داشت: امام مسجد محور همه‌های کارهای مسجد است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه امامت مسجد شغل نیست، بیان داشت: به مسئولیت امامت مسجد نباید به‌عنوان یک شغل نگاه کرد چراکه امام روزانه در مسجد گردهمایی داشته و ارتباط مستمری با اقشار مردم دارد که باید مغتنم شمرده شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسجد باید پایگاه فعالیت‌های اجتماعی باشد، اظهار داشت: مسجد به تعبیر رهبر معظم انقلاب خاک‌ریز فرهنگی است.

وی بابیان اینکه امروزه نفوذ فرهنگی دشمن به‌شدت در حال افزایش است، اذعان داشت: دین و احکام الهی مورد آماج قرارگرفته و همه تلاش‌های دشمنان معطوف به از بین بردن دین و ایمان در عامه مردم به‌خصوص جوانان گردیده است.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه مسجد می‌تواند حرکت فرهنگی ایجاد کند، یادآور شد: مسجد می‌تواند در مقابل هجمه‌های فرهنگی مقابله کند و بصیرت افزا باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به مفهوم جنگ نرم، خاطرنشان ساخت: جنگ نرم یک پدیده جدید نیست و از اول خلقت بشر تاکنون نیز در جریان بوده است.

وی شروع جنگ نرم را با فریب آدم و حوا توسط شیطان دانست و گفت: با دو جنبه «روانی و علمی» و «نظری و فکری» جنگ نرم ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه بنیان‌گذار جنگ نرم در عالم شیطان است، ادامه داد: شیطان برای فریب آدم و حوا اعتماد آنان را جلب کرد و قسم خورد سپس بانفوذ در فکر آن‌ها وادار به عملشان کرد و بر آنان غلبه پیدا کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به مقایسه جنگ نرم و جنگ سخت پرداخت و گفت: جنگ نرم پیچیده‌تر از جنگ سخت است و دشمن به دنبال تصرف فکر و اندیشه طرف مقابل است.

وی بابیان اینکه راه رسیدن به منافع و مصالح، شناخت درست و دقیق از مصالح و منافع است، گفت: دشمن درصدد دوری و عوض کردن منافع و مصالح است تا منافع خود را تأمین کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ریشه جنگ نرم را در تصرف دیگران دانست و تأکید کرد: هدف جنگ نرم تغییر فکر، القای شبهه و جلب اعتماد به سمت دشمن است.

آیت‌الله حسینی همدانی «تعویض و انحراف افکار» و «انگیزه به شناخت غلط» را از ابزارهای جنگ نرم برشمرد و گفت: یکی از ابزارهای دشمن رواج شبهه در باورهای دینی، اجتماعی و مبانی فلسفی و اعتقادی است.

وی اثرگذاری بر افکار وزندگی افراد و تغییر در مسیر را از اهداف جنگ نرم نام برد و تصریح کرد: در جنگ نرم ابتدا فکر را عوض و سپس انگیزه عمل به فکر غلط را در شخص ایجاد می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز بابیان اینکه همه انبیاء الهی درگیر جنگ نرم بودند، عنوان کرد: وظیفه روحانیت در این جبهه این است که افکار مردم را تصحیح و اعتماد مردم را جلب کند تا مردم یقین کنند که روحانیت خیرخواه آنان است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه انبیاء الهی باید جلب اعتماد می‌کردند، افزود: انبیا الهی در دل مردم نفوذ داشتند و خدمت گذار دین و مردم بودند.

وی با اشاره به سرانه پایین مطالعه در میان مردم، جبران این خلأ در جامعه را متوجه مسجد دانست و گفت: ارکان مسجد باید در این موضوع ورود کنند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با تأکید بر اینکه جنگ نرم همه‌چیز را از بین می‌برد و جدی است، خطاب به روحانیون و ائمه مساجد تأکید کرد: صادقانه وارد عمل خدمت به مردم شوید.

آیت‌الله حسینی همدانی بدبین کردن مردم نسبت به روحانیت را یکی از شگردهای جنگ نرم برشمرد و خطاب به روحانیون تصریح کرد: باید با عمل خود این بدبینی را از بین ببرید و فکر صحیح به مردم دهید و با جلب اعتماد کاری کنید که مردم شمارا خادم خود بشناسند.

وی در بخش دیگری از بیانات خود در توصیه‌هایی به ائمه مساجد، عنوان داشت: «سه وعده نماز را در مسجد بخوانید»، «به جوانان مسجد اجازه کار دهید و بامحبت و دوستی با آنان ارتباط بگیرید»، «مسجد را مرکز فعالیت‌های اجتماعی، مرکز مقاومت فرهنگی و مرکز تربیت فکر و اندیشه قرار دهید»، «برنامه داشته باشید»، «با زبان قوم با مردم سخن بگوید»، «سعه‌صدر داشته باشید و باحوصله کارکنید»، «روشن و شفاف کارکنید»، «حساب مسجد را تأسیس کنید» و «برای طول سال تقویم داشته باشید.»

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با تأکید بر اینکه خدام و هیئت‌امنا بازوان امام و ارکان مسجد هستند، در توصیه‌هایی به خدام افزود: خدام باید باسواد، کار بلد، وقت‌شناس و وظیفه‌شناس باشند و نظافت مسجد را کار اصلی خود بدانند.

آیت‌الله حسینی همدانی در توصیه‌هایی به هیئت‌امنا مساجد نیز عنوان کرد: هیئت‌امنا باید باسواد باشند و فقط جنبه مادی آنان در نظر گرفته نشود بلکه باید طراح و خلاق باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها