مراکز دانشگاه علمی کاربردی به بخش خصوصی واگذار می شوند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶ مرکز علمی کاربردی در سطح استان فعال می باشند گفت : مراکز علمی وابسته به این دانشگاه به بخش خصوصی واگذار می شوند.
کد خبر: ۹۱۶۹۳۵۱
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
امین موسایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک مجدد روز خبرنگار و هفته دولت گفت:شهیدان رجایی و باهنر با وجود کوتاهی عمر دولتشان، اما خادمانی همیشگی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی شدند به گونه‌ای که بعد از آن عزیزان دولت‌های دیگر خود را به این دو خادم ملت شبیه می‌خوانند.

وی از ثبت نام‌های جدید در دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و ابراز داشت: ۶ مرکز تخصصی در استان در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی با ۶ هزار و ۳۰۰ دانشجو فعال می‌باشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی متولی اصلی مهارت علمی در کشور می‌باشد.

وی نقش دانشگاه در مهارت آموزی کشور را  مهم ارزیابی کرد و گفت: مهارت راهکار و پل واسطی برای تبدیل علم به ثروت بوده و این وظیفه در جمهوری اسلامی ایران بر عهده دانشگاه علمی کاربردی است و از موتور‌های محرکه توسعه در کشور می‌باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کد رشته‌های فعال سطح دانشگاه‌های علمی کاربردی استان را بالغ بر ۵۰  کد رشته عنوان کرد و گفت: برخی از کد رشته‌ها به بخش‌های خصوصی در استان واگذار شده و به عنوان مراکز تحت پوشش این دانشگاه به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

موسایی از جمله مراکز بخش خصوصی  به مرکز دانشگاه بویر صنعت اشاره کرد و گفت: ۵ مرکز دانشگاه وابسته دولتی همچون میراث فرهنگی و گردشگری، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای دهدشت و گچساران انحلال و به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

۵۱۰۰ نفر مرد و ۱۲۴۰ نفر زن در سطح دانشگاه‌های علمی کاربردی به تحصیل مشغول می‌باشند.
ارسال نظرات