بهره برداری از ۱۶ طرح عمرانی و اقتصادی در بهمئی

همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی و بهره برداری از ۱۶ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان بهمئی آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۶۹۰۸۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
همزمان با دومین روز از هفته دولت عملیات اجرایی وآغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از ۱۶ طرح عمرانی و اقتصادی بهره برداری از ۱۶ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان بهمئی با حضور مسئولان استانی آغاز شد.
معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استانداری در آیین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: بهره برداری از مجتمع گلخانه‌ای در بهمئی از جمله طرح‌هایی است که به تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان کمک می‌کند.
احد جمالی با اشاره به اینکه در هفته دولت طرح چهار خطه محور لیکک-بهبهان به بهره برداری رسید افزود: این طرح در توسعه منطقه، کاهش حوادث و روان سازی ترافیک نقش بسزایی دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بهمئی نیز گفت: از مجموع ۱۶ طرح هفته دولت ۱۴ طرح عمرانی و دو طرح اقتصادی است.
الماس عابدی افزود: این طرح‌ها با اعتبار ۲۰۳ میلیارد ریال در زمینه کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی و راه و شهرسازی بهره برداری و برای ۸۴ نفر شغل ایجاد خواهد شد.
مدیر جهاد سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در آیین بهره برداری از طرح گلخانه‌ای در بهمئی گفت: در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله دام، طیور، آبزیان و صنایع تبدیلی حدود ۴۰ طرح در کهگیلویه با اعتبار ۵۱ میلیارد و ششصد میلیون تومان تسهیلات، در حال بهره برداری یا در حال اجرا است.
الیاس تاج الدینی ادامه داد: از مجموع این طرح‌ها ۳۵ طرح بهره برداری و ۵ طرح کلنگ زنی می‌شود که برای ۵۳۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان نیز در حاشیه بهره برداری از طرح سنگی- ملاتی پشت تاوه گفت: هدف از اجرای طرح‌های آبخیز داری جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت آب‌های زیر زمینی است.
حکمتیان اصل با بیان اینکه اجرای بند سنگی-ملاتی پشت تاوه برای دو شهرستان بهمئی و بهبهان مهم و ضروری است افزود:در سال‌های گذشته سیلاب جاری شده از این منطقه باعث تلفات جانی شهروندان شهرستان بهبهان شده است که با بهره برداری از این طرح دیگر شاهد این مشکل نخواهیم بود.
ارسال نظرات