امام جمعه یزد؛

عزاداری و سینه‌زنی‌های اصیل یزد احیا شود/هیات های عزاداری از انحراف ها دوری کنند

آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» با بیان اینکه هیات های عزاداری از انحراف های دوری کنند؛ گفت: عزاداری و سینه‌زنی‌های اصیل یزد احیا شود.
کد خبر: ۹۱۶۹۰۲۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» نماینده، ولی فقیه در استان یزد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک ماه محرم و میزبانی یزد در اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان اظهار داشت: تمام هزینه‌های برگزاری این اجلاس برعهده خیرین می‌باشد و تعداد زیادی از نوحه خوان امام حسین (ع) در این همایش حضور دارند.
وی با بیان اینکه دشمنان در راستای مبارزه با فرهنگ ایران از هیچ توطئه‌ای فروگذاری نکرده اند، افزود: ایران پس از انقلاب عزت گرفته و این عزت را به هیچ عنوان از دست نخواهد داد.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اظهار نظر مکرون در ارتباط با ضرورت مذاکره مجدد ایران، ادامه داد: ایران اسلامی تن به مذاکره نخواهد داد و از عزت و بزرگی اش حفاظت و حراست کرده و اجازه نمی‌دهد دشمنان خط مشی و فکر برای ایران تعیین کنند.
امام جمعه یزد انقلاب اسلامی را برگرفته از فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) دانست و یادآور شد: یزد به عنوان حسینیه ایران شناخته شده و همه یزد را به مراسم‌های مذهبی اصیل و خوب می‌شناسند.
وی افزود: از هیئت‌های مذهبی درخواست کرده و می‌کنیم حرکت‌های خود را به گونه‌ای اصلاح کنند که هیچ شائبه وجود انحراف در مراسم‌ها و اشعار و مداحی‌های آن‌ها وجود نداشته باشد.
آیت‌الله ناصری یزدی بعضی از علامت‌هایی که در هیئت‌های عزاداری استفاده می‌شود را غیر ضروری قلمداد کرد و گفت: هیات‌های عزاداری باید از موارد غیر ضروری حذر کنند و عزاداری و سینه‌زنی‌های اصیل یزد احیا شود.
امام جمعه یزدروند تعزیه‌های دوره‌گرد را نامناسب دانست و ادامه داد: تعزیه‌ها باید به نوعی ساماندهی شوند و تیم‌های تعزیه خوب در یزد، در این حسینیه‌ها اقدام به اجرای مراسم تعزیه کنند.
وی در بخش دیگر از سخنان خود تصزیح کرد: آوردن حیوانات در مراسم‌های عزداری باید تا جایی که ممکن است حذف شوند چراکه گا‌ها سبب خنده مردم می‌شود و یا آن‌ها را اذیت می‌کند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد در پایان از خبرنگاران خواست: چالش‌های فرهنگی جامعه پوشش دهند و راه حل رفع آن را پیدا کرده و به مسئولان اطلاع‌رسانی کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار