امام جمعه یزد:

ضرورت توانمندی معنوی و پیشرفت دینی یزد

آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» با بیان اینکه ضروری است حوزه های علمیه متعددی در یزد باشد یادآور شد: با استفاده از ظرفیت جوانان، قطعا یزد در آینده توانمندی معنوی و پیشرفت دینی خوبی پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۱۶۷۶۹۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» ظهر امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد با اشاره به اینکه40 سال مرجعیت تشیع به عهده یزد بوده است اظهار داشت: در گذشته یزد در مباحث دینی سابقه بسیار ارزشمندی داشته است.
وی با بیان اینکه یزد سالیان سال جایگاه علما و بزرگان دین بوده است، افزود: اکنون باید سعی و تلاش شود که یزد جایگاه علمی خودش را هم حفظ کند و مفهوم عالی علمی و معنوی اش را نگه دارد.
امام جمعه یزد افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به من برای حضور در یزد این بود که حوزه‌های علمیه باید تقویت شوند و زمینه‌ای فراهم شود که این حوزه‌ها بهتر و بیشتر فعالیت داشته باشند.
آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: دشمنان درصدد هستند شهرهای معنوی مثل یزد حوزه علمیه نداشته باشند و معنویت ها در این استان اثر گذار نباشد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: بر همین اساس وظیفه علما و طلبه های ما در این زمینه بسیار سنگین است و همگی باید تلاش کنند تا دشمن به اهدافش نرسد.
امام جمعه یزد با بیان اینکه ضروری است حوزه های علمیه متعددی در یزد باشد یادآور شد: ما استعدادهای فراوان داریم که با اعتقاد بالا همراه است پس اگر زمینه‌ها برای رشد و جذب این جوانان به حوزه‌های علمیه وجود داشته باشد قطعا یزد در آینده توانمندی معنوی و پیشرفت دینی خوبی پیدا می‌کند.
وی با مقایسه دانشگاه های یزد با حوزه های علمیه این استان اذعان کرد: قریب به یک هزار دانشجو در یزد در حال تحصیل هستند و دانشگاه ها بودجه‌های خوبی دارند که بودنش ضروری است اما ظرفیت خوابگاه ها حوزه های عملیه بیشتر و حوزه های علمیه قدیمی یزد نیز مرمت شوند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات