آیت‌الله العظمی «جعفر سبحانی»؛

دارالعباده یزد مفاخر عظیمی دارد/ مدینه العلم کاظمیه باید الگویی برای سایر استان‌ها باشد

آیت الله ‌سبحانی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اینکه دارالعباده یزد مفاخر فوق العاده بزرگ و عظیمی دارد؛ گفت: حوزه علمیه یزد الگویی برای حوزه‎های سایر استان‎های کشور باشد.
کد خبر: ۹۱۶۷۶۹۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله العظمی «جعفر سبحانی» از مراجع عظام تقلید در آیین افتتاحیه حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه اظهار داشت: در تاریخ بشریت، همیشه ندای حق در برابر ندای باطل بوده است.
آیت‌الله العظمی سبحانی افزود: پیامبر اکرم(ص) هم که تمام عمر خود را صرف ترویج دین کردند هم با این دشمنی‌ها روبرو بودند و بارها با شیطنت دشمنان مبارزه کردند.
این مرجع تقلید جهان تشیع ادامه داد: بنا به فرموده قرآن کریم دشمنان اسلام ده برنامه در از بین بردن ندای حق پیامبر داشتند.
استاد برجسته حوزه‎های علمیه قم با اشاره به ساختمان حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه یادآرو شد: دارالعباده یزد مفاخر فوق العاده بزرگ و عظیمی دارد همچنین شهر یزد دارالعباده و دارالعلم است.
وی افزود: در همین قرن اخیر، مفاخر یزد بسیار چشم‌گیر هستند که از آنها می‌توان به مولف العروه الوثقی اشاره کرد که کتاب وی به پایه‌ای برای تالیف کتب بسیار دیگری در دنیای اسلام تبدیل شد.
وی تصریح کرد: شخصیت بعدی مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم است که اگر این حوزه را تاسیس نکرده بود، دورانی می‌آمد که هر کسی در ایران ایمان و تقوا داشت را از بین می‌بردند اما حوزه علمیه قم از ایمان و دین مردم حفاظت و حراست کرد.
این مرجع تقلید جهان تشیع با بیان اینکه از یزد مراجع تقلید بسیاری به جهان اسلام معرفی شدند تصریح کرد: این استان از نظر امانت، تقوا، صحت عمل، کار و کوشش الگویی برای سایر استان‌هاست؛ حوزه علمیه این استان هم باید الگویی برای سایر استان‌ها باشد.
وی بیان کرد: نکته‌ای که حوزه‌های علمیه باید به آن توجه کنند این است که در کنار فقاهت، به بحث تبلیغ هم نگاه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که به فرموده حضرت امام خمینی(ره)، وظیفه اصلی طلبه تبلیغ است و حتی لازم است برای سایر کشورهای جهان هم مبلغ تربیت کنیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات