همایش تهدیدات، آسیب ها و فرصت های عزاداری ایام محرم و صفر در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار می شود

خبرگزاری بسیج: همایش تهدیدات، آسیب ها و فرصت های عزاداری ایام محرم و صفر، روز یکشنبه سوم شهریور ماه با حضور ائمه جمعه شهرستان های استان تهران، فرمانداران، فرماندهان، مسئولان بسیجیان و اقشار مختلف در سالن شهید جنگروی ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۷۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱

منوچهر سالاروند، معاون روابط عمومی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) با اعلام این خبر گفت: موضوع قیام امام حسین(ع) زندگی و حرکت آن حضرت، یک مکتب، برنامه و نظام فکری و سنگری برای برافراشته نگه داشتن پرچم عزت و شرف جامعه بشری است.

وی افزود: حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) الگوی استقلال، اخلاص، توحید، اخلاق، شجاعت و دریک کلام همه خوبی ها است و در این بین واقعه عاشورا یک انقلاب، تحول و نهضت است.

قیامی که خود، فی نفسته موضوعیت دارد و هم گذشته و آینده بر محور آن تنظیم شده است. از همین رو در تاریخ اسلام و تشیع عاشورا همچون چشمه جوشان حیاتی است که انسان های خداجو و حق طلب از آن بهره گرفته اند اما همانگونه که انتظار می رود دشمنان اسلام و انقلاب نیز که به خوبی از پتانسیل و قدرت فرهنگ عاشورا اطلاع و آگاهی دارند با تمام توان و ظرفیت برای انحراف و استحاله این رکن قدرت به میدان آمده اند و تاسف بارتر این که در میان شیعیان افرادی هستند که به صورت آگاهانه و یا از روی عدم آگاهی آب به آسیاب دشمن می ریزند تا این فرهنگ با ارزش را از مسیر و هدف اصلی خود که به گفته امام حسین(ع) اصلاح امت جدم رسول الله(ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر است؛ دور نمایند.

 وی اظهار داشت: نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بر پایه فرهنگ ایثار و ظلم ستیزی قیام عاشورا شکل گرفت و شهدای انقلاب و دفاع مقدس از حضرت سیدالشهدا(ع) الگو گرفتند و اینک که در ابتدای گام دوم انقلاب هستیم باید برای تقویت این ارزشها در نسل جوان کوشش کنیم تا به یاری خدا گام دوم را استوار تر از گذشته برداریم.

وی هدف از برگزاری همایش «تهدیدات، آسیب ها و فرصت های عزاداری ایام محرم و صفر» را برگزاری باشکوه مراسم عزاداری در کمال امنیت به دور از انحرافات مذهبی و اعتقادی در استان تهران اعلام کرد و گفت: تامین امنیت مراسم عزاداری محرم و صفر در مقابل تهدیدات نیمه سخت و نرم، مقابله با انحرافات دینی و اعتقادی حوزه عزاداری (تهدیدات نرم) ، بهره مندی از فرصت بی نظیر محرم و صفر و هیئات مذهبی برای تبیین اندیشه مقاومت اعلام کرد و افزود: سپاه  حضرت سیدالشهدا(ع) در نظر دارد برای اطلاع رسانی و روشنگری در مقابل تهدیدات مورد اشاره، این همایش را برگزار نماید تا از این طریق با آگاه سازی مسئولان ادارات و سازمان های مربوطه در سطح استان تهران از پتانسیل های همه آنان برای پیشگیری و مقابله با این تهدیدات و آسیب ها بهره برداری شود.

ارسال نظرات