معاون فرهنگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز :

اجرای طرح «رسم ابرار» گامی در جهت محرومیت زدایی و رسیدگی به مستضعفین است

معاون فرهنگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اجرای طرح «رسم ابرار» گامی در جهت محرومیت زدایی و رسیدگی به مستضعفین دانست.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۷۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج و به نقل از روابط عمومی سپاه استان البرز ، پاسدار سعید صادقی معاون فرهنگی سپاه استان البرز درباره جزئیات اجرای طرح رسم ابرار در استان ، اظهار داشت:با توجه به اینکه 25 ذی الحجه روز نزول سوره انسان بوده و فاطمه زهرا (س) سه روز روزه برای شفای امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نذر کردند، اطعام افطار برای یتیم، فقیر و اسیر نیز توسط این بانوی بزرگوار در نظر گرفته شد.

وی در خصوص اجرای طرح «رسم ابرار» و تاثیر آن در ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان و ایتام و ایثار و از خودگذشتگی با بهره گیری از سیره اهل بیت (ع) تصریح کرد: قطعا هر چه قدر ما بتوانیم مردم را در چنین طرح هایی مشارکت داده و در این زمینه فرهنگسازی کنیم، در رفع مشکلات و محرومیت های موجود در جامعه موثر خواهد بود.

پاسدار صادقی هدف از اجرای طرح رسم ابرار را ترویج سنت اهل بیت (ع) برای کمک به زندانیان، ایتام و فقرا اعلام کرد و افزود: این طرح در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق انتظارات رهبر معظم انقلاب برای محرومیت زدایی و رسیدگی به مستضعفین، اشاعه اخلاق اجتماعی و انفاق بین کارمندان، خانواده ها، بسیجیان و ...ضرورت دارد.

معاون فرهنگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اظهار داشت: در استان البرز با یک جریان سازی فرهنگی و استفاده از ظرفیت تابلوهای تبلیغاتی، مساجد، پویش در فضای مجازی، صدا و سیما، کلیپ و ... طرح مذکور به مردم اطلاع رسانی خواهد شد در نتیجه از روز سوم الی 5 شهریور خانواده ها روزه گرفته و هزینه افطار روز اول را به فقیر، روز دوم را به ایتام و روز سوم به آزادسازی زندانیان اختصاص می دهند.

وی مشارکت مردم در چنین طرح هایی را در رفع شکاف و فاصله های طبقاتی بسیار موثر دانست و افزود: باید به سمتی رفت که مردم را با این کارها درگیر کنیم و در این زمینه فرهنگسازی شود.

معاون فرهنگی سپاه استان البرز بر استفاده از ظرفیت خیرین و افراد متمکن در این زمینه تاکید کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : طرح رسم ابرار به تمامی پایگاه های مقاومت ابلاغ شده است تا از طریق ائمه جمعه در مساجد آن را اطلاع رسانی کنند و 10 ناحیه سپاه استان همراهی لازم را برای ترویج و مشارکت هر چه بیشتر مردم خواهند داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها