معاون بسیج مساجد ومحلات سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان تاکید کرد:

مساجد محوری ترین پایگاه دفاع از انقلاب هستند

معاون بسیج مساجد ومحلات سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان گفت:مساجد محوری ترین پایگاه برای دفاع از انقلاب و بهترین محل تجمع برای بسیجیان که پیش قراولان دفاع از نظام جمهوری اسلامی هستند، می باشند.
کد خبر: ۹۱۶۶۸۶۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

ابراهیم رستمخانی در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اينكه كانون اصلي فعاليت هاي اجتماعي جامعه اسلامي مسجد است، افزود: باتوجه به نقش محوری مساجد در جهان اسلام وهجمه همه جانبه دشمنان اسلام به این سنگر الهی ولزوم توجه هرچه بیشتر به نقش مساجد در ایجاد اتحادبین امت اسلامی،بنابر پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران وباتصویب سازمان کنفرانس اسلامی،30مرداد که مصادف با به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها می باشد،((روز جهانی مسجد))نامیده شده است.

وی اظهارداشت:با توجه به نقش اساسی و موثر بسیج مساجد ومحلات در ترویج فرهنگ وتفکربسیج وپاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی این روز بنام((روز بسیج مساجد ومحلات))نیز نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد:مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است، و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد.

معاون بسیج مساجد ومحلات سپاه انصارالمهدی (عج) بابیان اینکه در حال حاضر اصلي ترين كانون تهاجم فرهنگي دشمن خانواده و مسجد است،گفت:امروز دشمنان انقلاب اسلامي براي اين دو كانون مهم اجتماعي برنامه ريزي كرده و مورد هدف شوم خود قرار داده اند.

رستمخانی خاطرنشان كرد: بهترين مكان براي مقابله با تهديدها و تحريم هاي جهاني پايگاه مهمي همچون مسجد است كه مي تواند نقش حائز اهميتي را ايفا كند.

وي با تاكيد بر اينكه نقش فرهنگي و آموزشي مساجد در كنار ساير جنبه  هاي عبادي‌ آن داراي اهميت است، گفت: برنامه‌هاي فرهنگي، مذهبي طراحي شده در مساجد بايد طوري باشد كه جاذب جوانان و نوجوانان باشد و آنان را با اسلام ناب محمدي و اصول قرآني آشنا كند.

این مقام مسئول، تصریح کرد: متاسفانه استقبال جوانان و نوجوانان نسبت به مساجد کم است که از جمله دلائل آن میتوان به جذاب نبودن و بروز نبودن برنامه های مساجد، نبود امکانات جانبی مانند کتابخانه و محیط های ورزشی اشاره کرد ؛قطعاً هر مسجدی که از برنامه های جذاب و جانبی در کنار فعالیت اصلی خود استفاده کند شور و شوق نوجوانان و جوانان نسبت به آن بالاتر و با استقبال بیشتری همراه است.

وی در تشریح اصلی ترین مشکلات مساجد اذعان داشت: مهمترین مشکلی که مساجد با آن دست و پنجه نرم می کنند نداشتن متولی خاص از طرفی و نبود امکانات فرهنگی، تفریحی و ورزشی از سوی دیگر است.

رستمخانی از مسجد به عنوان سنگر مهم حفظ انقلاب اسلامي ياد كرد و گفت: بايد گام هاي اساسي براي پويا و پر نشاط تر كردن مساجد برداريم چرا كه ما انقلاب را به وجود آورديم به خاطر اينكه مساجد را حفظ كنيم .

معاون بسیج مساجد ومحلات سپاه انصارالمهدی (عج) افزود: فقدان هيات امناي مناسب براي مساجد، فقدان عالمان دانشمند،فقدان فضا سازي مناسب، نداشتن برنامه براي جذب قشر جوان و بيان نكردن معارف الهي و اخلاقي از جمله عوامل تضعيف كاركرد مساجد است كه بايد در اين زمينه هوشيار عمل كنيم.

وي به حضور بيشتر و پر رنگ تر بسيجیان در مساجد تاكيد و خاطرنشان كرد: امروز تلاش دشمنان اين است كه اين پايگاه مهم اجتماعي را از ملت ما گرفته و مساجد از نسل جديد خالي شود كه ما نبايد بگذاريم دشمن به اهداف خود برسد.

رستمخانی در پايان تاکید کرد: فضاهاي مجازي با هدف لغزش جوانان و سرمايه گذاري هاي ويژه براي اين است كه پايگاه اصلي نظام از بين برود كه در اين بين مسووليت فرماندهان پايگاهها، هيات امنا و روحانيون مساجد بسيار سنگين است و فراموش نكنيم مسجد علاوه بر محل عبادت، مركز يادگيري مسائل سياسي، فرهنگي، اجتماعي و معارف الهي نيز باشد.

ارسال نظرات