بازسازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: سپاه و بسیج کار ساخت و تعمیر اساسی 11 هزار و 500 واحد مسکونی را با هماهنگی دستگاه‌های دولتی و موافقت مالکین بر عهده دارد.
کد خبر: ۹۱۶۶۵۱۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، غلام‌رضا حسن‌پور امروز در حاشیه بهره برداری از 100 واحد مسکونی برا سیل‌زدگان این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج اصناف کشور که از 45 روز پیش کار مرمت، تعمیر و بازسازی 100 واحد مسکونی سیل‌زده را در شهر پلدختر به عهده گرفته بود امروز این واحدها افتتاح و تحویل مالکان داده شد.

وی خاطرنشان کرد: این واحدها همچنین پس از بازسازی، توسط بسیج کشور به اسباب و اثاثیه مورد نیاز تجهیز شدند.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با تأکید بر حمایت از اقشار محروم سیل‌زده، اظهار داشت: مالکان این واحدها که کار ترمیم، تعمیر و بازسازی ساختمان‌های آنها انجام شده، از ضعیف‌ترین اقشار مختلف شهر پلدختر هستند.

حسن‌پور بیان داشت: با بهره‌برداری از این واحدها حدود 500 نفر از سیل‌زدگان پلدختری با خیال راحت در منازل مسکونی خود سکونت یافتند.

وی افزود: برای بازسازی این واحدهای مسکونی 9 میلیارد ریال هزینه شده که از این مبلغ بیش از 3 میلیارد ریال مصالح ساختمانی و پول نقد و مابقی آن را نیروهای انسانی گروه‌های جهادی بسیج اصناف کشور تهیه کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به حضور گروه‌های جهادی این سازمان در مناطق مختلف سیل‌زده، گفت: در همان ساعات اولیه وقوع سیل فروردین ماه سال جاری نیروهای بسیجی به امدادرسانی و کمک به مردم مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و سایر استان‌ها پرداختند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج کار ساخت و تعمیر اساسی 11 هزار و 500 واحد مسکونی را با هماهنگی دستگاه‌های دولتی و موافقت مالکین واحدهای مسکونی در برنامه دارد که از این تعداد 2 هزار و 300 واحد مختص لرستان بوده که انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از عملیات بازسازی توسط خیرین احصا و در اختیار سپاه لرستان قرار دارد و امیدواریم در جغرافیای خود با همکاری بسیج سازندگی بتواند به تعهدات خود عمل کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه آینده را ترسیم کرد، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران ریل‌گذاری مقام معظم رهبری برای پیوند نسل انقلابی به نسل‌های آینده و مسیری روشن در جهت پیمودن قله‌های پیشرفت است.

حسن‌پور به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و یادآور شد: تولید علم، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی کشور، عزت ملی و روابط خارجه و سبک زندگی از محورهای هفت گانه این بیانیه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات