خبرهای داغ:

معادن آذربایجان‌غربی برای 5100 نفر زمینه اشتغال پایدار را فراهم کردند

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت:در حال حاضر 467 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان فعال بوده و برای پنج هزار و 116 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال پایدار را فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۱۶۴۸۱۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی در رتبه نخست کشور و از لحاظ معادن فعال در رتبه هفتم قرار دارد اظهار کرد: در حال حاضر 467 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان فعال بوده و  برای پنج هزار و 116 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال پایدار را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه امسال 11 معدن جدید با استخراج سالانه 308 هزار و 200 تن مواد معدنی در استان به بهره‌برداری رسیده است بیان کرد: سرمایه‌گذاری به کار رفته در آنها 113 هزار و 991 میلیون ریال بوده و توانسته برای 115 نفر زمینه شغلی ایجاد کند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه هم‌اینک 213 محدوده اکتشافی در آذربایجان‌غربی مشغول انجام اکتشافات معدنی هستند افزود:این معادن در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تعداد دهقان تعداد معادن فعال دارای گواهی کشف را 27 معدن عنوان کرد و گفت: مقدار ذخیره قطعی مواد معدنی این معادن پنج هزار و 281 هزار تن است.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات