حجت الاسلام والمسلمین یونس ستاری:

90 درصد شهدای ما مسجدی هستند

خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام والمسلمین یونس ستاری، امام جماعت مسجد حضرت رقیه(س) کیانشهر، با اشاره به جایگاه مهم مسجد در اسلام از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و جذب جوانان و نوجوانان بویژه در اوقات فراغت تابستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۲۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

حجت الاسلام ستاری، با اشاره به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهارداشت: امام خمینی (ره) مساجد را سنگر می دانستند چرا که مسجد نه تنها محل نیایش و عبادت، ذكر و خطابه و تجمع مؤمنان   است، بلكه محل ابلاغ احكام و آموزه‌های دینی، دادرسی و مركزی برای رفع مشكلات مردم نیز هست.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا در قرآن کریم، افزود: مساجد در دوران دفاع مقدس پایگاهی برای اعزام نیروهای مردمی برای دفاع از سرحدات کشور بود از این رو 90 درصد شهدای ما مسجدی بودند و مساجد پشتوانه قوی برای حفظ دستاوردهای انقلاب است. لذا دشمن به شدت از مساجد می ترسد و تلاش می کند با ترفند های مختلف و هجمه های فرهنگی جوانان را از مساجد دور کند. وی خاطرنشان کرد: وجود مدارس در مجاورت مسجد حضرت رقیه (س) یک پتانسیل بزرگ و ظرفیت خوبی برای جذب جوانان است که با تلاش مسئول فرهنگی مسجد، جلساتی با مدیران مدارس مجاور برگزار شده و اغلب دانش آموزان  این مدارس هفته ای سه روز در کلاس های احکام و قرآن شرکت می کنند.

حجت الاسلام ستاری، برگزاری یادواره شهدا، علما، شعرا و مادحین و ذاکران اهل بیت (ع) استانهای آذربایجان و نیز گرامیداشت عالم فقید فرزانه آیت الله مدنی تبریزی و حاج محمد باقر منصوری ذاکر ولایی که با حضور جمعی از علمای منطقه، مدرسین حوزوی، برخی نمایندگان مراجع عظام تقلید و خانواده های معظم شهدا، در مسجد جامع حضرت رقیه(س) محله کیانشهر برگزار شد را بخشی از ماموریت فرهنگی مسجد برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه داشتن یاد شهدا و علما تاکید دارند و با توجه به اینکه در آستانه عید بزرگ غدیر و دهه امامت و ولایت قرار داریم، ضرورت دارد که در پررنگ کردن برنامه های دهه ولایت و بزرگداشت عید غدیر تلاش کنیم.

امام جماعت مسجد حضرت رقیه(س) کیانشهر، افزود: همچنین اردوهای فرهنگی ورزشی و گردشی از سوی امور فرهنگی مسجد برگزار می شود که در همین راستا هفته گذشته 90 نفر از جوانان در قالب دو دستگاه اتوبوس به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند. همچنین با هماهنگی هایی که با فرهنگسرای خاوران انجام شده، قرار است اردوی تفریحی نمایش فیلم سینمایی، استفاده از استخر و در نهایت صرف نهار ویژه جوانان این مسجد در فرهنگسرای خاوران برگزار شود.

 

ارسال نظرات