خبرهای داغ:

استحصال ۱۴ هزار گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه‌های آذربایجان‌غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت:طی نظارت‌های بهداشتی بازرسان بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه‌های دام و طیور، مقدار ۱۴ هزار ۶۸۱ تن گوشت قرمز و سفید طی سه ماهه نخست امسال استحصال شده است.
کد خبر: ۹۱۶۴۱۷۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

کامیار داهیم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه اظهار کرد: بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با نام فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد که یکی از وظایف اصلی دامپزشکی نظارت بر مراحل تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی است تا محصولی با کیفیت و مناسب به دست مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به کشتار هفت میلیون و ۸۰ هزار قطعه طیور و ۱۸ هزار راسی دام سبک و سنگین در سه ماه نخست امسال، افزود:طی نظارت‌های بهداشتی بازرسان بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه‌های دام و طیور مقدار ۱۴ هزار ۶۸۱ تن گوشت قرمز و سفید طی سه ماهه نخست امسال استحصال شده است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: تمامی فرآورده‌های استحصال شده در کشتارگاه‌های سطح استان پس از کنترل‌های لازم بازرسان بهداشتی مجاز به عرضه در بازار مصرف است.

وی عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال ۹۸ تعداد ۳۱ هزار و ۵۳۸ مورد بازرسی بهداشتی، از واحدها نگهداری و عرضه محصولات دامی استان توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی انجام شده و مقدار ۱۸ هزار و ۱۴۳ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی فاسد و غیر بهداشتی ضبط و معدوم‌سازی و از چرخه مصرف خارج شده است.

 داهیم تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در خصوص فرآورده های خام دامی غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیر مجاز، حمل و نقل انواع گوشت فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های فاقد هویت و غیر مجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، تاریخ انقضا پزشکی مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۲ سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اطلاع داده تا برخورد جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات