امام جمعه بهاباد:

عید قربان عید قرابت و نزدیکی به خدای تبارک تعالی است

امام جمعه بهاباد با تبریک فرارسیدن عید قربان وتاکید برحضورمردم در نماز عید گفت: عید قربان عید قرابت و نزدیکی خدای تبارک تعالی است.
کد خبر: ۹۱۶۳۹۸۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام گفت: حضرت امام محمد باقر (ع)، بعد از ۵۷ سال عمر و قریب هجده سال امامت بر شیعیان، در هفتم ذی‏الحجه ۱۱۴. ق، به دست هشام ابن عبدالملک به شهادت رسید و در کنار جد مادری خویش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و پدر بزرگوار خود حضرت زین‏العابدین (ع)، در شریف بقیع، مظلومانه آرمید.
وی تصریح کرد: یکی از برکت‌های وجود امام محمدباقر علیه السلام تربیت شاگردان بزرگ و دانشمندی بوده که آثار آن‌ها و روایت‌هایی که از آن حضرت و سایر ائمه اطهار علیهم السلام نقل کرده‌اند تا امروز باقی مانده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد اعیاد قربان و غدیر و هفته ولایت را به نمازگزاران تبریک گفت: وافزود: عید قربان عید قرابت و نزدیکی به خدای تبارک وتعالی است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه باید پیام‌های غدیر را جهانی کرده و معارف غدیر را نیز به بشریت تبلیغ کنیم افزود: غدیر امتداد ولایت رسول اکرم (ص) را تا پایان عمر دنیا معین می‌کند.
وی روز عید قربان را عید سرفرازی از امتحان الهی دانست و اظهار داشت: در این روز حضرت ابراهیم (ع) از امتحان الهی سرفراز بیرون آمد.
حجت الاسلام بشکانی باتاکید برباشکوه برگزارکردن دعا‌ی عرفه درشهرستان گفت:: مهمترین عمل در روز عرفه زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است که مطابق هزار حج، هزار عمره، هزار غزوه –جهاد در راه خدا، آدم هزار بار جبهه رفته باشد- است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه روز نهم روز عرفه و از اعیاد عظیمه است اگرچه به اسم عید نامیده نشده است گفت:: عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های جُود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده ‎‌تر و خشمناک ‎‌ترین اوقات خواهد داشت
وی ضمن تأکید بر اهمیت روز عرفه عنوان کرد:خداوند روز عرفه به سه مکان و سه گروه توجه خاصی دارند که کربلای معلی و زائران سیدالشهدا (ع) و به عرفات و حاجیانی که برای رضای خدا حضور پیداکرده و همچنین هرکجا از دنیا که دستی به‌سوی خدا بلند است.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات