خبرهای داغ:

صدور مجور برداشت ۳۹۸ هزار مترمکعبی از بستر رودخانه‌های آذربایجان‌غربی

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت:در چهار ماهه نخست سال جاری برای مصارف عمرانی، راه‌سازی و ساخت و ساز 20فقره مجوز برداشت در استان صادر شده است.
کد خبر: ۹۱۶۳۵۱۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

پریسا عابدپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه با اشاره به تعداد مجوزهای صادر شده برای برداشت از بستر رودخانه‌ها و کوه‌های آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری برای مصارف عمرانی، راه‌سازی و ساخت و ساز 20فقره مجوز برداشت در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه میزان برداشت طبق این مجوزها برابر با ۳۹۸ هزار و ۵۳۵ مترمکعب است، افزود: ۱۲ فقره از مجوزهای برداشت صادر شده به میزان ۱۲۱ هزار و ۹۴۰ مترمکعب در بخش رودخانه‌ها و هشت مورد به میزان ۲۷۶ هزار و ۵۹۵ مرمکعب مربوط به مصالح کوهستانی بوده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به تمدید ۱۴ مجوز برداشت به میزان ۱۷۳ هزار و ۱۶۴ مترمکعب ادامه داد:براساس قانون، برداشت هرگونه مواد معدنی بدون دریافت مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که اقدام به حفاری‌های اکتشافی، برداشت، استخراج و بهره‌برداری معدنی در سطح استان بدون دریافت مجوز و پروانه می‌کنند متصرف اموال دولتی و عمومی هستند، عنوان کرد: از آنجایی که طبق اصل ۴۴ و ۴۵  قانون اساسی مسؤولیت اعمال حاکمیت دولتی و صدور اجازه برداشت از ذخایر معدنی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده با این متصرفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

عابدپور همچنین با اشاره به لزوم رعایت فاکتورهای بهداشتی، ایمنی، محیط زیست و انرژی در همه واحدهای معدنی و صنایع معدنی عنوان کرد: برای این منظور باید یک مسؤول بهداشت و ایمنی در هر واحد حضور داشته باشد.

وی با اشاره به الزامی بودن حضور مسؤول بهداشت و ایمنی در ساعات کار سر معدن تصریح کرد: تمام معادنی که دارای بیش از ۲۵  نفر نیروی کار هستند وجود این مسوول الزامی است.

انتهای پیام/ ع

ارسال نظرات