خبرهای داغ:

آذربایجان‌غربی در زمینه پرداخت زکات پیشگام است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رییس شورای عالی زکات کشورگفت: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو در زمینه پرداخت زکات بوده و رتبه پنجم را در پرداخت زکات به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۵۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفراس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه خبرنگار و اصحاب رسانه در تقویت فرهنگ عمومی جامعه نقش موثری دارد، اظهار کرد: فرهنگ عمومی در جامعه بسیار مهم بوده و بازیگران این صحنه خبرنگاران هستند که باید صداقت و امانتداری را  سرلوحه رسالت خود قرار داده و از وارونه جلو دادن برخی خبرها بپرهیزند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران به عنوان ابزارهای توانمند توسعه جوامع بشری می‌توانند با هدایت مردم به سمت حقایق، زمینه‌ساز پیشرفت در هر کشوری شده و امیدواری را به جامعه ترزیق کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش و اهمیت زکات بیان کرد:شورای زکات باید در ترویج فرهنگ اجرای این فریضه الهی از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کرده و روشی‌هایی به کار گیرند تا مردم برای پرداخت زکات با متولیان امر تعامل و همکاری بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان در کل کشور جمع‌آوری شد، خاطرنشان کرد: بی‌شک با اطلاع‌رسانی و تشویق عموم مردم به اهمیت پرداخت زکات‌، می توان این رقم را به یک هزار میلیارد تومان در سال رساند.

تقوی با اشاره به اینکه زکات در کشور به صورت منطقه‌ای جمع آوری شده و هزینه می شود، افزود: 60 درصد از آن زکات جمع‌آوری شده سهم فقرا و نیازمندان است و سایر آن در بخش‌های مختلف عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی با اشاره به ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی افزود:ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی امر نادرستی بوده و با ارائه طرحی به دنبال احیای جهاد سازندگی با تکیه بر موضوع رونق تولید و اشتغال هستیم و اگر امروز جهاد سازندگی بود، در مشکلات و بلایای طبیعی عملکرد بهتری را شاهد بودیم چون دولت و دستگاه‌های متولی رسیدگی به بلایای طبیعی دارای قدرت عمل و امکانات قابل توجه و نیز توان مدیریت در تمام امور را ندارند.

تقوی بیان کرد: برخی روستاهای کشور به خاطر نبود شغل خالی از سکنه هستند و اگر اشتغال روستایی رونق پیدا کند موجب افزایش تولید و بازگشت مردم به روستاها خواهد شد بنابراین  احیای جهاد سازندگی امری ضروری در کشور است.

وی عنوان کرد: اگر جهاد سازندگی احیا شود به طور یقین شاهد توسعه و رونق تولید و اشتغال در محیط روستایی خواهیم بود و همچنین امروز با توسعه امکانات شاهد هستیم که تمام امکانات شهری در روستا وجود دارد و به راحتی می‌توان در محیط روستایی زندگی کرد، البته این امر تنها با ایجاد مشاغل روستایی و توسعه تولید در این مناطق ممکن است.

تقوی با اشاره به اینکه نظارت دقیقی بر ساختار کشتارگاه‌ها در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود، افزود: در کشتارگاه‌های خارج کشور مانند برزیل، پاکستان و مالزی که ذبح دام برای ایران صورت می‌گیرد، دو کارشناس و ناظر شرعی و بهداشتی حضور دارند و گوشت را از نظر حلیت و بهداشت کنترل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان‌های خوزستان و فارس دارای بیشترین میزان زکات در کشور هستند، بیان کرد: آذربایجان‌غربی نیز جزو استان‌های پیشرو در زمینه پرداخت زکات است  و رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات