در دیدار جهادگران با رهبر انقلاب چه گذشت؟

مسؤول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی درباره دیدار ۴۲ نفر از جهادگران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: رهبر انقلاب در این دیدار وعده برگزاری جلسه بعدی با همه نیروهای جهادی را دادند.
کد خبر: ۹۱۶۲۱۷۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، صادق مفرد مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی و مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره دیدار  ۴۲ نفر از اعضای گروه‌های جهادی با رهبر معظم انقلاب گفت: چند سالی بود که درخواست گروه‌ها و مجموعه های جهادی دیدار با رهبر معظم انقلاب بود تا بتوانند در این دیدار فعالیت ها و اقداماتی را که داشتند خدمت رهبر انقلاب بیان کرده از و بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.

وی افزود: این یک دیدار سازمانی نبود، یعنی اینکه اینگونه نبود که سازمان خاصی آن را برگزار کند. در این راستا نیروهای قدیمی جهادی و کسانی که بین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه فعالیت جهادی دارند از طیف های مختلف جهادی دور هم جمع شدند و خوشبختانه این دیدار اتفاق افتاد.

مفرد در ادامه با اشاره به توجه مضاعف رهبر معظم انقلاب به بحث فعالیت های جهادی در سال های اخیر، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار وعده برگزاری جلسه بعدی که یک دیدار عمومی است را دادند و قرار شد در جلسه بعد این دیدار با حضور تمام نیروهای جهادی برگزار شود و احتمالا این اتفاق در همین سال جاری رخ خواهد داد.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی با اشاره به سخنان جهادگران در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: جهادگران در این نشست با اشاره به کارهای جهادی‌ای که تاکنون صورت گرفته تاکید کردند که هم اکنون گروه‌ها و نیروهای جهادی می‌توانند گام‌های بزرگتری را بردارند. در این زمینه مثال های متعددی در حوزه‌های مختلف زده شد و بر این تاکید شد که الان زمان آن رسیده که  به گروه‌های جهادی ماموریت واگذار شود. همچنین گفته شد با توجه به تجربه و ظرفیتی که در حوزه محرومیت‌زدایی وجود دارد گروه‌های جهادی می‌توانند گام های بزرگتری بردارند.

 مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: سخنان مقام معظم رهبری موجب شد نگاه ما فضای فعالیت‌های جهادی کامل‌تر شود. ایشان فرمودند که مجموعه جهادگران را مجموعه کارآمد، برنامه ریز و اهل فکر دیده اند که بیان این سه ویژگی موجب شد تا امید بیشتری برای خدمت به محرومان در میان جهادگران ایجاد شود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در این دیدار سه نکته اصلی  و بسیار مهم را مطرح کردند نکته اول این بود که فرمودند  که میدان جهاد، میدان خیلی وسیعی است؛ یعنی این مقداری که شما پیش رفتید شاید ده برابر این می‌توانید پیش بروید.

مفرد گفت: معظم‌له تاکید کردند که جهاد یعنی یک حرکت جوشیده از اعتقاد و باور قلبی و ایمان و بکارگیری توانایی ها. اگر ایمان و باور قلبی وجود دارد، این کار حد نهایی ندارد چون توانایی ها حد نهایی ندارد. دل شما، روح شما، مغز شما، توانایی فوق العاده ای دارد، شما ببینید به دنیای علم، به چه جایی رسیده، این ها نشانه ظرفیت بشری است. هر مقداری که شما پیش رفتید ده برابر می توانید پیش ببرید و نسل های بعد از شما هم شاید صد برابر و هزار برابر بروند. جهاد این است یعنی اصلا هیچ توقف پذیر نیست.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری همچنین گفتند که بگذارید ما مجموعه عظیمی از  نسل انقلاب اسلامی را در کشورمان شاهد باشیم که از لحاظ سطح فهم، مسائل مدیریتی، خدمت رسانی، ایجاد عدالت و قیام به قسط، به جایی رسیده باشد که ذهن‌های معمولی بشر به آنجا نرسیده وباید از او  الگو بگیرند.

 مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین درباره ضرورت گفتمان سازی فعالیت‌های جهادی هم نکاتی را مطرح کردند و فرمودند که گفتمان حرکت جهادی، شماها را به وجود آورده است. ما بایستی کاری کنیم که این گفتمان به یک گفتمان عمومی تبدیل شود. همچنین ایشان گفتند که عده ای هستند که محرومیت زندگی و جسمانی ندارند اما از خدمتگذاری [به محرومان] محرومند. به آنها هم  خدمت کنید.

وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب از طرفی فرمودند که شاید تاکنون ۱۰ درصد نیروها را درگیر فعالیت‌های جهادی کرده‌اید و می توانید برای ۹۰ درصد دیگر هم برنامه ریزی کنید.

مفرد ادامه داد:  مقام معظم رهبری همچنین در بخشی از سخنان خود فرمودند « بگذارید ما مجموعه عظیمی از نسل انقلاب اسلامی را در کشور شاهد باشیم که از لحاظ سطح فهم، مسائل مدیریتی، خدمت رسانی، ایجاد عدالت و قیام به قسط، به جایی رسیده باشد که ذهن های معمولی بشر به آنجا نرسیده و باید از او الگو بگیرند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که توسط رهبر معظم انقلاب به ان اشاره  شد لزوم استفاده از ابزارهای هنری برای نشان دادن فعالیت های جهادی بود و ایشان گفتند خدماتی که می‌گویید را مردم ندیدند و  آنچه که ارائه می شود برای مردم باور پذیر نیست و باید از ابزارهای حرفه ای تر استفاده شود و دستاوردهای جهادی به گوش مردم برسد.

 مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد: رهبر انقلاب همچنین تاکید کردند که بدنه شما بدنه جوانی است و این طیف به واسطه جوان بودن در معرض آسیب‌هایی هم هستند، یکی اینکه ممکن است در میان راه خسته شوند که باید برای این آسیب‌ها برنامه داشته باشید.

مفرد ادامه داد: در حاشیه دیدار بحث شهدای جهادی هم مطرح شد و معظم‌له تاکید کردند که حتماً این مسئله را پیگیری کنیم. در رابطه با عوامل محرومیت زا هم مطالبی ارائه شد که معظم له فرمودند خیلی خوب است که در این حوزه ورود کردید.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست درباره ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی هم مطالبی مطرح شد و رهبر معظم انقلاب فرمودند که ورود جوانان به عرصه مدیریتی با توصیه‌های رهبری حل نخواهد شد و نیاز است که یک دولت جوان انقلابی شکل بگیرد که این مسئله ذاتا فضای فعالیت جوانان را فراهم خواهد کرد.

مفرد در خاتمه گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین فرمودند حضور جوانان در عرصه مدیریت تنها به معنای وزیر شدن آنها نیست و کلی مدیر کل و مدیر در کشور داریم که باید به دست جوانان فتح شود.

 مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در خاتمه گفت: بعد از دیدار هم جهادگران در یک فضای صمیمی با رهبر معظم انقلاب گفت و گو کردند و از مشکلات شهرهای مختلف گفتند. در کل این نشست در یک فضای صمیمی و خوب برگزار شد و عکس دسته جمعی جهادگران با مقام معظم رهبری هم پایان بخش برنامه بود.

ارسال نظرات