بررسی زمينه و ظرفيتهای حركتهای جهادی در جنبش استادی
جلال زاده در ادامه این نشست، پرسشهایی از قبیل: ظرفيتهای جامعه استادی در چه شكلی میتواند به بروز تحركات مبارك جهادي بیانجامد؟ جايگاه سازمان بسيج اساتيد در خلق و هدايت جنبش جهادی اساتيد كشور كجاست؟ چه زمينه هاي بكر و چه ايدههای خلاقانهای را مي توان برای اين حركت پيشنهاد داد؟ آيا الگوگيری از حركت جوانان دانشجو در مناطق محروم كفايت میكند؟ ايده تأسيس مركز حمايت و توانمندسازی و رشد و تعالی مناطق محروم چگونه قابل ارزيابی است؟ را مطرح کرد و اعلام کرد شورای راهبردی بسیج اساتید آماده دریافت پیشنهادات و راهکارهای اجرایی استادان برای ارائه به مراکز مرتبط خواهد بود.
در ادامه جلسه دكتر حسن ملكی با اشاره به دانش پايه بودن جامعه استادی و مفاهيم استخراج شده از بيانيه گام دوم، مهمترين حركت جهادی دانشگاهيان را بالا نگه داشتن پرچم علم و آگاهی و شعور و بصيرت در جامعه دانسته و اضافه كرد: انقلاب فرهنگی به جهاد فرهنگی نيازمند است.
دكتر شاطرزاده نيز با تأكيد بر بلوغ حركتهای جهادی در دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: جامعه اساتيد سه نقش اساسی در مسير حركتهای جهادی بر عهده دارند كه آن سه نقش عبارتند از :
١_طراحی مدل علمی بر پايه چهل سال تجربه عملی انقلاب اسلامی؛
٢_هدایت و مديريت ميدانی بر پايه علم حركت های جهادی حال حاضر نيروهای انقلابی؛
٣_رصد و پايش اين حركت ها و آسيب شناسی آنها.
همچنین دكتر مهدوي زادگان از دیگر استادان حاضر در اين جلسه با طرح اين پيش فرض كه نيت اصلی و اوليه بانيان بسيج اساتيد، تقويط و بسط اقدامات انقلابي و جهادي بوده، خاطرنشان کرد: باید در مقابل روحيه اداري سازي بسيج اساتيد ايستاد و اين نهاد مبارك علمي را تبديل به پيشقراول جهاد علمي در دانشگاهها نمود.
دكتر پارسا نیز در ادامه اين جلسه با اعلام پراكندگي دانشگاه پيام نور در كشور، به ویژه در مناطق محروم، اين امكان را فرصت بي نظيري براي خدمت رساني و مبارزه علمي با فقر محروميت در كشور دانست.
در پایان ايدهها و پيشنهاداتی از طرف اساتيد حاضر در جلسه مطرح و مقرر شد بررسیهای بيشتر در خصوص آنها انجام گيرد.