خبرهای داغ:

درخشش تکواندوکاران آذربایجان‌شرقی در مسابقات قهرمانی کشور

چهل و یکمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی کشوری در رده سنی بزرگسالان در روز اول رقابت ها با کسب دو طلا، یک نقره و چهار برنز برای تکواندوکاران آذربایجان‌شرقی همراه بود.
کد خبر: ۹۱۶۱۵۸۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، چهل و یکمین دوره مسابقات تکواندو قهرمان کشوری بزرگسالان از دهم مرداد ماه در سالتگن ورزشی شهید پورشریفی تبریز با حضور بیش از ۷۰۰ تکواندوکار آغاز شد.

در روز اول این مسابقات، تکواندوکاران در وزن های اول ۵۴- ، سوم ۶۳- ، پنجم ۷۴- و هفتم ۸۷- با هم به رقابت پرداختند که در وزن اول علیرضا نظری در مرحله مقدماتی مقابل محمد آجورلو با نتیجه ۳۱ بر ۲۰ پیروز شد؛ وی در مبارزه دوم خود امیررضا قلندری را ۲۶ بر ۳ مغلوب و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد، نظری در در ادامه ۲۱ بر ۱۹ حسین لطفی را از پیش رو برداشت تا در فینال وزن خود با رضا جمشیدی مبارزه کند که نهایتا با نتیجه ۲۹ بر ۳۱ مغلوب تکواندوکار لرستانی شده و به مقام دوم بسنده کرد.

در وزن سوم این رقابت ها سهیل ابولقاسم پور، تکواندوکار آذربایجان شرقی، مقابل محمد مصطفی دولت ۲۰ بر ۱۸ پیروز شد و در مبارزه بعدی خود علی حسین زاده به رقابت پرداخت که وی را نیز با نتیجه ۳۸ بر ۸ مغلوب کرد تا وارد مرحله نیمه نهایی شود؛ ابولقاسم پور در این مرحله با ۳۷ بر ۴۱ مقابل کامران مردانی پور از تهران شکست خورد تا نهایتا به مدال برنز و مقام سوم مشترک نائل شود.

همچنین در وزن پنجم امیر محمد بخشی قهرمان تکواندو آذربایجان شرقی در مبارزه اول خود مقابل سید امیر محمد اکبری ۲۳ بر صفر پیروز شد و در ادامه با محمد صفایی به رقابت پرداخت که این تکواندوکار را با نتیجه ۲۸ بر ۱۲ مغلوب کرد؛ بخشی در مرحله نیمه نهایی محمد علی ویردلوی، دیگر نماینده استان در این وزن را با نتیجه ۱۴ بر ۱ شکست داد تا وارد فینال مسابقات شده و نهایتا سید امید حسینی از استان البرز را با نتیجه ۳۷ بر ۲۹ مغلوب کند تا طلای این وزن را به گردن آویزد و دیگر نماینده استان با مدال برنز این وزن روی سکو برود.

در وزن هفتم این رقابت ها، عرفان ناظمی، دیگر قهرمان استان در مسابقات تکواندو در مبارزه اول خود مقابل آرمان مهدوی راد ۲۵ بر ۲۲ پیروز شده و در مسابقه بعدی خود به مصاف احمد رضا بخشنده رفت که این تکواندوکار کهگیلویه و بویر احمدی را با نتیجه ۳۸ بر ۷ شکست داد تا به مرحله نیمه نهایی صعود کند؛ او در این مرحله ۱۹ بر ۹ فرشید شفیع خانی را از پیش رو برداشت تا در فینال وزن خود مقابل نیما مهر علی به رقابت پرداخت و در نهایت ۲۱ بر ۹ تکواندوکار تهرانی را شکست داد تا دومین مدال طلای روز اول رقابت های تکواندو را برای استان آذربایجان شرقی کسب کند؛ همچنین در این وزن علی نجفی اندرود دیگر نماینده استان با شکست ۱۳ بر ۳۸ مقابل نیما مهر علی تنها توانست مدال برنز این وزن را کسب کند.

 چهارمین مدال برنز استان در مسابقات قهرمان کشوری تکواندو مربوط به مسابقات قرآنی بود که توسط پولادی رییس فدراسیون تکواندو بر گردن نماینده آذربایجان شرقی انداخته شد.

مسابقات تکواندو قهرمان کشوری بزرگسالان در بخش مردان امروز جمعه در چهار وزن دیگر در حال پیگیری است و در بخش بانوان فردا شنبه تا یکشنبه در سالن پور شریفی تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها