خبرهای داغ:
فرماندار خوی:

ظرفیت‌‌های گردشگری خوی مغفول نماند

فرماندار خوی گفت:ظرفیت‌‌های گردشگری خوی مغفول نماند.
کد خبر: ۹۱۶۱۳۰۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوی، سید محمد عابدی در هماش هم اندیشی طرح آمایش آذربایجان غربی که در خوی برگزار شد، اظهار کرد: صنعت گردشگری، تجارت و لجستیک، معدن، کشاورزی و صنایع فرآوری، صنعت و سلامت از جمله توانمندی‌ها و مزایای مهم خوی می باشد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری خوی، گفت: آرامگاه شمس تبریزی، عبور جاده ابریشم از این شهرستان، گردشگری تجاری و ترانزیت، دارا بودن بیش از 23 فضای تاریخی و گردشگردی ثبت‌ شده در فهرست آثار ملی کشور، حوزه بوم گردی و طبیعت گردی از ظرفیت های گردشگری خوی می باشد.

وی به تبیین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشاورزی و دامپروری خوی اشاره کرد و افزود: قطب کشوری زنبور عسل و فرآورده های حاصل از آن با 14 درصد تولید کشور، قطب کشوری تخمه آفتابگردان و کدو با 40 درصد تولید کشور و همه حلقه های زنجیره تولید گوشت سفید شامل مرغ اجداد، مرغ مادر، مرغ گوشتی و جوجه کشی و تولید 50 درصد تخم مرغ استان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشاورزی و دامپروری خوی می باشد.

حضرتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این همایش با اشاره به اینکه تدوین سند آمایش استان در مراحل نهایی خود قرار دارد، افزود: تدوین سند آمایش استان که از ماه ها قبل شروع شده به مراحل نهایی خود نزدیک شده و بعد از برگزاری چند نشست تخصصی دیگر، جمع بندی و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان طرح خواهد شد.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات