خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

برداشت 22 هزار تن زردآلو در اذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت 22 هزار تن زردآلو از باغ های استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۹۷۸۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

رسول جلیلی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، افزود: سطح باغ های بارور زردالو در استان به وسعت سه هزار و 669 هکتار است که امسال پیش بینی ها بیانگر افزایش 62 درصدی تولید این محصول در مقایسه با سال گذشته است.

این مسوول بیان کرد: ارومیه با بیش از 2 هزار هکتار باغ زردالو بیشترین میزان سطح باغات این محصول در استان را داراست که بر اساس برآوردهای انجام شده امسال  16 هزار و 665 تن محصول زردآلو از باغات شهرستان برداشت می شود.

 وی گفت: 70 درصد از محصول تولید شده به صورت تازه خوری مصرف شده و 30 درصد در صنایع تبدیلی و به صورت خشکبار استفاده می شود.

 جلیلی  بیان کرد: ارقام عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه و سفید مشهد جزو ارقام زردآلوهای موجود در باغ های آذربایجان غربی است.

 وی  با بیان اینکه میانگین عملکرد تولید استانی این محصول 6 تن در هر هکتار است، خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم زردآلوی درجه یک در بازار ارومیه هم اکنون به قیمت  30  تا 120 هزار ریال به فروش می رسد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد : پیش بینی می کنیم در سال جاری 3 تا 4 هزار تن زردالو به صورت تازه خوری و خشکبار به سایر استان های کشور و کشورهای همسایه صادر شود.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات