امام جمعه هرات:

حفظ و تقویت روحیه انقلابی مهمترین دستاورد نمازهای جمعه / ائمه جمعه پل ارتباطی مردم و مسئولین

امام جمعه هرات مهمترین دستاورد برگزاری نمازهای جمعه در طول چهل سال انقلاب اسلامی را حفظ و تقویت روحیه انقلابی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۵۹۴۸۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، نماز جمعه این هفته هرات به امامت حجت الاسلام والمسلمین جعفری اقامه شد.
خطیب نماز جمعه هرات در ابتدای خطبه های اول نماز مومنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد .
وی در ادامه با گرامیداشت چهلمین سالروز اقامه نماز جمعه در کشور به اهمیت و جایگاه اقامه نماز جمعه اشاره کرد .
جعفری با اشاره به سخن رهبری در خصوص اهمیت نماز جمعه به آثار و برکات این چهل سال نماز جمعه اشاره کرد و گفت اولین دستاورد نمازهای جمعه حفظ روحیه انقلابی استو پیشرفت امروز در گرو داشتن روحیه انقلابی است .
محمد علی جعفری در ادامه با برشمردن شاخصه های انقلابی گری میعادگاه های نماز جمعه را بستری برای انتشار این زمینه ها و تقویت روحیه انقلابی گری دانست .
وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور افزود : ائمه جمعه باید پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشند .
امام جمعه هرات  در ادامه مردمی بودن را یکی از ویژگی های دولت شیعی عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری چهل سال نماز جمعه در کشور دستاوردهای نماز جمعه را در این چهل سال برشمرد و گفت : اولین دستاورد مهم اجتماعی نماز جمعه تقویت روحیه انقلابی گری است ، دومین دستاورد نمازهای جمعه تقویت روحیه خوداتکایی و است ، اموزش و سواد آموزی از دیگر دستاوردهای نماز جمعه است ، نماز جمعه کانون اصلی تجمع نیروهای انقلابی است ، مکانی برای انتشار امام تصمیمات مهم و بیداری مردم در جامعه است ، نماز جمعه به مساله قدرت نرم در زمینه های اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی است و باید قدر این نعمت إلهی را در نظام جمهوری اسلامی آی ان بدانیم. 
وی در ادامه با اشاره به برگزاری مناسک حج به اهمیت این اجتماعات اشاره کرد و گفت دشمنان ما از اجتماعاتی نظیر نماز های جمعه به شدت می ترسند .
خطیب نماز جمعه هرات در ابتدای خطبه های دوم این هفته نماز مومنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد .
وی در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با سران جنبش حماس به اهمیت مسیله فلسطین اشاره کرد .
محمد علی جعفری در ادامه با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز این اقدام را نشان از اقتدار و توانمندی ایران در حفظ امنیت منطقه دانست .
برگزاری میز خدمت با حضور رامش مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایت استانداری در محل مسجد جامع هرات برگزار شد .
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات