مسئول سازمان اردویی سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت و گو با «بسیج» عنوان کرد

پیش بینی بازدید300 هزار زائر راهیان نور از مناطق عملیاتی آذربایجان غربی/ رشد20 درصدی حضور زائران راهیان نور در شمال غرب کشور

رضوی گفت: امسال پیش بینی می شود که بیش از 300 هزار زائر راهیان نور از مناطق عملیاتی دفاع مقدس استان آذربایجان غربی بازدید کنند.
کد خبر: ۹۱۵۹۰۸۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

مهدی رضوی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج از استقبال زائران از راهیان نور شمال غرب کشور خبر داد و گفت: اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور از 15 تیرماه آغاز شده است و در این روزها شاهد اوج اعزام کاروان های راهیان نور به این مناطق عملیاتی هستیم و از 15 تیرماه تا به امروز قریب به 4 هزار زائر راهیان نور در سردشت اسکان یافتند.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی ظرفیت یک هزار و 50 نفر اسکان برای زائران راهیان نور را دارد و هر ساله شاهد رشد کمی و کیفی در این اردوها هستیم.

رضوی با بیان اینکه مناطق عملیاتی همچون سردشت، پیرانشهر، نقده، اشنویه و ارومیه در قالب هفت یادمان کشوری همچنین یادمان های شهدا؛ زائران راهیان نور را میزبانی می کنند، تاکید کرد: این مناطق عملیاتی شامل ارومیه و یادمان شهدای گمنام، یادمان جندالله و ۱۴ شهید بند، اشنویه و یادمان شهید آبشناسان، نقده یادمان شهید بروجردی، پیرانشهر یادمان شهدای تمرچین و شهید کاظمی، مهاباد و یادمان خلبان شهید حیدری، شهید امینی و شهدای دارلک و نیز سردشت و شهدای شیمیایی است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هر ساله بین ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد در تعداد زائران راهیان نور در استان آذربایجان غربی وجود دارد، گفت: این زائران از ۲۸ استان مختلف کشور از یادمان های استان آذربایجان غربی بازدید می کنند.

وی، برگزاری رزمایش فرهنگی بصیرتی علمداران ولایت را یکی از برنامه های مورد استقبال زائران راهیان نور برشمرد و تاکید کرد: این برنامه نمایشی که دربرگیرنده صحنه های نمایشی از دوران دفاع مقدس است، در اردوگاه شهید باکری ارومیه برگزار می شود و سال گذشته قریب به 150 زائران راهیان نور از این برنامه نمایشی بازدید نمودند.

رضوی با بیان اینکه تابستان، اوج حضور مسافران راهیان نور در استان آذربایجان غربی است، خاطر نشان کرد: اردوهای راهیان نور شمالغرب تا پایان شهریور ادامه دارد و بیش از ۲۲ هزار نفر از زائران از آذربایجان غربی هستند و پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز بیش از 3۰۰ هزار نفر از سراسر کشور به مدت سه روز از مناطق عملیاتی و یادمان‌های استان بازدید کنند.

ارسال نظرات