شهردار منطقه 20 در همایش همیاران محلات شهرری:

کسانی که توانمندی مدیریتی دارند براساس شایسته سالاری دینی باید در صحنه حضور پیدا کنند

خبرگزاری بسیج: همایش بزرگ همیاران محلات با حضور نمایندگان مردم تهران، ری و تجریش در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران ری و تجریش، مسئولان و مدیران شهرستان، در محل حسینیه مهربانی ها برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۸۸۹۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱

دکتر افشار شهردار منطقه 20 در این همایش با مقایسه انتصاب مدیران در گذشته و دوره مدیریت جدید، خاطرنشان کرد: در گذشته فضا دو قطبی بود، طبقات بالا تصمیم می گرفتند و پایین دستی ها مطیع بودند و هیچ نقشی در تصمیم گیری ها نداشتند. در قرن بیستم و در دهه هفتاد با افزایش روز  افزون جمعیت شهری احساس کردند با این مدل نمی توان شهر را اداره و مشکلات را حل کرد. آسیب های اجتماعی، عدالت اجتماعی و زیست محیطی مسائلی هستند که مدیران شهری از حل آن درمانده و عاجز بودند و تنها راه حل، مدل جدید در قالب توسعه پایدار و حکمروایی خوب مدیریت شهری در قالب مولفه هایی از جمله: پاسخگویی سیستم مدیریتی، کارایی و اثر بخشی سیستمی که کار می کند، حائز اهمیت است.

افشار با اشاره به اینکه اگر دنیای مدرن امروز بعد از 400 سال توانسته در خصوص مدیریت شهری تجربیاتی کسب کند، افزود: 1400 سال پیش حضرت علی (ع) این قوانین را در قالب های مختلف شایسته سالاری دینی در آن زمان مطرح کردند که بر این اساس کسانی که توانمندی در عرصه مدیریت جامعه دارند در صحنه حضور پیدا کنند و برعکس اگر کسی فکر میکند توانایی در او وجود ندارد باید عرصه را برای دیگران که توانمندی مدیریتی دارند باز کند در غیر این صورت به حاکمیت اسلامی خیانت کرده است.

شهردار منطقه 20 با تاکید بر اهمیت شورایاری محلات، اظهار داشت: نخبگان محلی می توانند اخبار عمومی را با مدیران همسو کنند و مدیران پاسخگو باشند.

ارسال نظرات