خبرهای داغ:
دبیر اجرایی چهاردهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران:

دستگاه‌های مختلف برای استفاده بهینه منابع آب باید مشارکت کنند

دبیر اجرایی چهاردهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران گفت: دستگاه‌های اجرایی مختلف باید در زمینه نهادینه‌سازی استفاده بهینه از منابع آب با یکدیگر همکاری کنند.
کد خبر: ۹۱۵۷۸۴۳
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حبیب نظرنژاد ظهر امروز در آئین اختتامیه این همایش اظهار کرد: برخی ارگان‌ها علی رغم وعده‌ها و قول هایی که دادند، کوچک ترین کمکی برای برگزاری این همایش نکردند، که این موضوع تاسف آور است.

وی ادامه داد: برخی نهادها از جمله جهادکشاورزی، آب منطقه ای و ... کمترین مشارکت را در این همایش کردند، در حالی که این همایش برای بررسی علل بروز سیل و اتفاقات بعد از آن برگزار شد.

وی از معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی، مدیریت بحران استانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مرکز آموزش و نحقیقات و کشاورزی استان، میراث قرهنگی،اتاق بازرگانی،شهرداری ارومیه، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه صنعتی، اداره کل هواشناسی و ... قدردانی کرد.

وی برای برگزاری هرچه بهتر همایش هایی از این نوع در روزهای آتی ابرازامیدواری کرد و بیان داشت: مباحثی که عموم مردم را هدف قرار می دهد باید با همکاری هرچه بیشتر همه سازمان ها بررسی شود.

لزوم همکاری با دانشگاه‌ها در زمینه مدیریت منابع آب

محمد مهدی شهریاری اظهار کرد: حضور کمرنگ مردم در تصمیم گیری ها را در زمینه مدیریت منایع آب را شاهد هستیم، حال آنکه اقشار مختلف مردم در زمینه‌های مختلف می‌توانند نقش‌های مهمی را ایفا کرده و تاثیرگذار باشند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با خطر از دست رفتن منابع طبیعی به دلیل استفاده نامتعارف از آن روبه رو هستیم، بنابراین مردم به بیان دیگر بهره برداران در این زمینه نقش حائز اهمیتی دارند.

وی بر لزوم همکاری با دانشگاه‌ها در زمینه مدیریت منابع آب تاکید کرد و ادامه داد: همکاری علمی و پژوهشی در این زمینه با دانشگاه‌های سراسر کشور ضروری است و باید در این زمینه به صورت جدی گام برداشته شود.

این مسول بر لزوم همراهی کشاورزان و ساکنان مناطق روستایی با متولیان این حوزه تاکید کرد و گفت: علم و فناوری در این زمینه رشد فزاینده ای داشته است ولی چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

این مسوول با بیان اینکه موضوع ترویج و آموزش استفاده از طرح های آبخیزداری تاکنون موردغفلت قرار گرفته است، گفت: تخریب منابع طبیعی در مناطق روستایی را شاهد هستیم بنابراین مشارکت ساکنان این مناطق در عملیات آبخیزداری ضروری است.

وی اضافه کرد: ارتقای سرمایه اجتماعی، بهبود معیشت جوامع محلی و توسعه مناطق روستایی را حاصل مشارکت مردم و مسوولان در صیانت از منابع آب و خاک باید دانست.

استاندار اذربایجان غربی اضافه کرد: پیش از بروز خسارت های جبران ناپذیر در دامنه طبیعت، جنگل و منابع آب باید تدابیر لازم به کار گرفته شود.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات