رئیس جهاد کشاورزی فراهان :

خرید بیش از 24 هزار تن گندم توسط سیلوهای فراهان

رئیس جهاد کشاورزی فراهان گفت: تا به امروز حدود ۲۴ هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط سیلوهای شهرستان خریداری شده است که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳۰درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۱۵۷۷۱۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج از فراهان؛ یار محمدی، رئیس جهاد کشاورزی فراهان در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت گندم در فراهان گفت: تا به امروز حدود ۲۴ هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط سیلوهای شهرستان خریداری شده است که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳۰درصد رشد داشته است.
وی علت تاخیر در پرداخت پول گندم را افزایش کرایه حمل به قیمت گندم و اصلاح سی دی های اسنادمالی دانست و بیان کرد: این مشکل برطرف شده و پول گندم با محاسبه کرایه حمل طبق روال معمول ظرف یک هفته پرداخت می شود.
یارمحمدی اظهار کرد: همچنین از آن عده ای از گندمکاران که هنوز اقدام به ثبت نام در سامانه پهنه بندی نکردند، قبل از برداشت محصول خود به مرکز جهاد کشاورزی خنجین و یا جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و در سامانه مذکور ثبت نام کنند تا موقع تحویل گندم ویا دریافت پول آن با مشکل مواجه نشوند.
رئیس جهاد کشاورزی فراهان ادامه داد: برداشت در شهرستان با ۱۲۳ کمباین در حال انجام است که تعداد ۲۳ دستگاه مهاجر از استان های فارس، قم و کرمانشاه است، برداشت در شهرستان معمولا ساعتی و طبق نرخ ابلاغی از طرف وزارتخانه کمباین های متوسط داخلی ساعتی ۹۵۵۰۰ تومان، کمباین های نیمه سنگین ساعتی ۱۱۰۰۰۰ تومان و کمباین های سنگین در اراضی دیم هکتاری ۱۵۰۰۰۰و اراضی آبی هکتاری ۲۶۰۰۰۰ تومان می باشد.
وی گفت: هر کمباین قبل از برداشت بایستی از کارشناسان ناظر و یا اتحادیه کمباینداران برچسب سلامت یا همان برچسب معاینه فنی سال ۱۳۹۸ را دریافت کند و هنگام برداشت روی کمباین نصب کند، در صورتی که کمباین برچسب مذکور را نداشته باشد با ناظر برداشت جهاد کشاورزی و یا تعاونی کمباینداران تماس گرفته و نسبت به معاینه کمباین مذکور اقدام کنند.
یارمحمدی افزود: مهمترین نکته در زمان برداشت هر کشاورز بایستی ناظر برداشت و کنترل ریز کمباین در مزرعه خودش باشد و به محض اینکه ریزش غیر استاندارد ( بیش ۵ تا ۷ درصد ) بود از کار کمباین جلوگیری و با جهاد کشاورزی و یا تعاونی کمباین داران تماس گرفته تا نسبت به توقیف کمباین تا زمان رفع نقص کامل اقدام شود.
رئیس جهاد کشاورزی فراهان خاطر نشان کرد: لازم بذکر است در چنین مواقعی به کمباین اجازه فعالیت درهیچ نقطه از استان داده نمی شود. 
ارسال نظرات