معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه :

یک‌هزار پروژه اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا می‌شود

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: با اجرای یک‌هزار پروژه اقتصادی در کشور امید است شاهد ایجاد تحرک در همه بخش‌های اقتصادی و تولیدی باشیم
کد خبر: ۹۱۵۷۴۹۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید حمید پورمحمدی امروز در جمع خبرنگاران   با اشاره به اینکه  با اجرای یک‌هزار پروژه اقتصادی در کشور امید است شاهد ایجاد تحرک در همه بخش‌های اقتصادی و تولیدی باشیم عنوان کرد: در سال جاری و در راستای تحقق شعار سال علاوه بر اجرای پروژه‌های ملی، ۳۰ پروژه اولویت‌دار برای هریک از استان‌ها تعریف شده است.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حمایت این سازمان از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در پایان سال عملکرد استان‌ها بر اساس اجرای این پروژه‌ها سنجیده می‌شود.

پورمحمدی ابراز امیدواری کرد با اجرای این پروژه‌ها تحرک در همه بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور ایجاد شود خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه متعهد شده است اعتبار مورد نیاز به منظور اهداف گردشگری قلعه فلک‌الافلاک را تا شهریور ماه امسال تامین و پرداخت کند.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه افزود: از سویی در راستای تقویت تولید و اشتغال به دنبال فعال کردن واحدهای تولیدی در لرستان هستیم، تا با حمایت در حوزه‌های زیرساختی و تولید بخش خصوصی زمینه تحقق این مهم فراهم شود.

پورمحمدی درباره اعتبارات سیل در لرستان گفت: طبیعتاً در سال اول پرداخت اعتبارات همه هزینه‌ها تحت پوشش قرار نمی‌گیرد، بر این اساس برنامه‌ها و اقدامات بر اساس اولویت‌بندی اجرایی می‌شوند.

وی از تامین مسکن سیل‌زدگان به عنوان مهم‌ترین اولویت یاد و تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه همه منابع مورد نیاز برای این منظور را فراهم کرده و بنیاد مسکن با تلاش فراوان در حال اجرای کار است، تا مسکن سیل‌زدگان در مورد وعده داده شده تکمیل و تحویل شود.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه افزود: از سویی با توجه به نگرانی‌ها در خصوص اجرای پروژه‌هایی مانند جاده‌ها، پل‌ها و دیگر زیرساخت‌ها در لرستان، متعهد شده‌ایم اعتبار جداگانه ۲۲۵ میلیارد تومانی برای محور پل‌دختر فراهم شود.

پورمحمدی با اشاره اولویت‌بندی در تامین اعتبارات سیل، عنوان کرد: علاوه بر این به منظور تقویت سرمایه‌گذاری در لرستان، ایجاد جاده‌های دسترسی مناسب و فراهم کردن زمینه‌های لازم در دستور کار است.

وی بیان کرد: از طرفی با هدف برون‌رفت از مشکلات قرار است کمیته‌ای متشکل از استان‌های لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه تشکیل شود، تا بتوان از طریق مسیرهایی این استان‌ها را از بن‌بست خارج کرده و به بازارهای جهانی وصل کرد.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه اجرای برنامه‌هایی در حوزه‌های گردشگری و محیط زیست و ورود جدی‌تر به مقوله سدسازی در لرستان را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و تصریح کرد: اجرای پروژه‌های جاده‌ای و بیمارستانی در کوهدشت و دورود از دیگر اولویت‌هاست.

پورمحمدی در ادامه از تصمیم‌گیری برای جابجایی بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد و ساختمان استانداری لرستان خبر داد.

وی در خصوص روند اجرای پروژه راه‌آهن لرستان گفت: در گذشته و درحالیکه منابع کافی برای این پروژه وجود نداشته دولت برای آن تصمیم گرفته و با فروش یک کارخانه فولاد اعتبار آن را صرف راه‌آهن کرده است.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه از تلاش برای یافتن راهکارهای جدیدی به منظور تامین منابع مالی برای پروژه راه‌آهن خبر و ادامه داد: با تبدیل آن از حالت غیرانتفاعی به انتفاعی در صدد استفاده از اوراق مشارکت هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات