معاون مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در جنوب استان تهران:

مشترکینی که از مولدهای برق استفاده کنند هر کیلووات 400 تومان پاداش می گیرند/ ادارات موظف به کاهش 10 درصدی مصرف انرژی هستند

خبرگزاری بسیج: معاون مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در جنوب استان تهران و مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ری با اشاره به افزایش دما در روزهای اخیر و رشد مصرف برق، از همشهریان خواست برای عبور از این شرایط نسبت به مدیریت مصرف برق همکاری کنند.
کد خبر: ۹۱۵۶۲۴۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ با توجه به افزایش دمای بیشتر نقاط کشور در هفته جاری و روزهای آینده، مهندس داود رحیمی مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان ری به منظور اطلاع رسانی و آگاه سازی هموطنان در جهت مصرف بهینه برق، در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ری، به تشریح مراحل تولید برق و مشکلات و معضلات پیش رو پرداخت.

وی اظهار داشت: در همین راستا تفاهمنامه ای بین استانداری تهران و معاون برنامه ریزی توانیر، به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی و عبور از بحران گرما و قطعی برق، منعقد شده است که بر این اساس، ادارات باید نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش مصرف داشته باشند و موظف به تنظیم تجهیزات سرمایشی خود بر روی 25 درجه هستند همچنین ادارات و دستگاه ها موظف هستند 20 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق مولد های اضطراری تامین کنند. اکیپ هایی اقدام به بازدید از ادارات دولتی خواهند کرد و واحدهایی که این موضوع را رعایت نکنند برق آنها قطع خواهد شد. واحدهای صنعتی و کشاورزی نیز باید مولد های برق خود را از ساعت 11 تا 16 وارد مدار کنند که به ادارات، شرکتها و سازمان هایی که  دستورالعمل فوق را رعایت کنند،هر کیلووات 400 تومان پاداش تعلق خواهد گرفت.  

رحیمی در ادامه از کشف ۳۵ مزرعه استحصال ارز دیجیتال (بیت کوین) در یک ماه اخیر در  سطح شهرستان ری خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۰ کارگاه در بخش کهریزک، چهار کارگاه در شهرری، و یک کارگاه در بخش خاوران شهرستان ری کشف شده است. همچنین ۱۲۰ دستگاه ماینر از پنج کارگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) در بخش خاوران و شهرری کشف شده است.

وی با اشاره به ارزان بودن بهای انرژی برق (بیت کوین)، خاطرنشان کرد: این سیستم موجب وارد آمدن خسارت به شرکت توزیع برق میشود، که شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اقدام به قطع انشعاب و اخذ جریمه مابه التفاوت مصرف انرژ ی از این واحدها در حدود ۱۷ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال کرده است.

 رحیمی یادآور شد: هر بیت کوین در حدود ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می کند که اگر مصرف برق هر مشترک خانگی به طور متوسط ماهانه ۲۰۰ کیلووات ساعت باشد، در سال نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می کند، در نتیجه تولید یک بیت کوین با ۷۲ هزار کیلووات ساعت با مصرف برق ۳۰ مشترک خانگی مساوی است.

 رحیمی گفت: شهرستان ری ۳۲۰ هزار و ۹۹۵ مشترک در بخش های خانگی، صنعتی، تجاری، ادارای و کشاورزی دارد، که شهرری ۲۰۰ هزار و ۶۰۴ مشترک، کهریزک ۸۱ هزار و ۵۱۰  و خاوران ۳۸ هزار و ۸۸۱ مشترک دارد. از این تعداد بیشترین مشترکان، خانگی و در بخش های شهرری و خاوران و مشترکان بخش کهریزک نیز در حوزه صنعت است.

وی با اشاره به مشکلات شرکت توزیع نیروی برق، اظهارداشت: انباشت بدهی بهای برق مصرفی دستگاه های اداری یکی از عمده ترین مشکلات اداره برق شهرستان ری است،

 مدیر اداره برق شهرستان ری، انباشت بدهی بهای برق مصرفی ادارات و نیز وجود 1200 واحد مسکونی در حریم خطوط فشار قوی را عمده ترین مشکلات اداره برق شهرستان ری اعلام کرد و گفت: حدود 30 سال است که به واحدهایی که زیر حریم فشار قوی قرار دارند نمی توانیم کنتور واگذار کنیم و این خسارتی است که به شرکت برق تحمیل می شود.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قبوض بهای برق از شهریور ماه حذف می شود که با اجرای این طرح سالانه ده میلیارد ریال در هزینه ها صرفه جویی می شود.  

 وی تصریح کرد: مشترکان می توانند از طریق اپلیکیشن خدمات غیرحضوری و استفاده از سامانه پیامکی به شماره ۵۰۰۰۴۰۱۲۱ شناسه قبض خود را وارد کرده و نسبت به مبلغ برق مصرفی و سایر اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

 

 

ارسال نظرات