صبح امروز با حضور فرمانده سپاه کربلا مازندران صورت گرفت:

افتتاح 309 پروژه اشتغالزایی و محرومیت زدایی در 19 شهرستان با رمز یا علی ابن موسی الرضا(ع)

همزمان با ولادت باسعادت ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) 309 پروژه اشتغالزایی و محرومیت زدایی تیرماه سال جاری با رمز مقدس یا علی ابن موسی الرضا(ع) صبح امروز در 19 شهرستان با هزینه 5 میلیارد تومان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۰۱۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندان، همزمان با سالروز میلاد سراسر نور و پرخیرو برکت ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) 309 پروژه اشتغالزایی و محرومیت زدایی در 19 شهرستان مازندران صبح امروز  با حضور  سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا ، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا و رضا نوروزی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران و دیگر مسئولان  بصورت ویدئو کنفرانس در دفتر فرماندهی برگزار شد.

سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) با اعلام اینکه سپاه کربلا مازندران از بهمن سال 97 متعهد  به اجرای 1600 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در استان شد، گفت: تا به امروز 23 تیرماه ،519 پروژه در ایام های مختلف به بهره برداری رسید که شامل افتتاح خانه محروم، کتابخانه، بهسازی معابر،ساخت پل و راه روستایی،ساخت و تکمیل مسجد و خانه عالم ، احداث خانه بهداشت، طرح آب رسانی روستایی،احداث سالن ورزشی ، زمین ورزشی روباز  و مدارس روستایی بود.

وی با بیان اینکه 673 پروژه دیگر از این مجموع تعداد پروژه ها 30 تا 90 درصد  پیشرفت فیزیکی داشته است، اعلام کرد: 309 پروژه که در تیرماه  سال جاری تکمیل شد امروز به بهره برداری می رسد.

سردار بابایی ادامه داد:طرح آبرسانی روستایی،احداث خانه محروم و سیل زدگان،بهسازی گلزار شهدا که متولی آن بنیاد شهید و خانه محرومین که غالبا متولی آن بهزیستی بودند، از جمله طرح هایی  است که افتتاح می شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران هزینه پروژه های تیرماه را 5 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قرار بر این شد در هر ماه یک جلسه افتتاح متمرکز نه فقط افتتاح مسکن بلکه کلیه فعالیت های سپاه  کربلا در عرصه های مختلف شامل  تولید، اشتغالزایی و پروژه های عام المنفعه  راه‌اندازی مشاغل خرد و کوچک خانگی را داشته باشیم .

سردار بابایی در ادامه سخنان خود هدف سپاه از اجرای پروژه های عمرانی و  محرومیت زدایی را حمایت از مردم مستضعف خواند و افزود:مردم ولی نعمت خدا هستند و حاکمیت وظیفه دارد به وضع مردم رسیدگی کند و برای همین طبق قانون اساسی بسیج مستضعفین تشکیل شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با تصریح بر این مطلب که  لیبرال ها به جای واژه مستضعف از واژه آسیب دیده استفاده می کنند در صورتی که این  دو از نظر بار معنایی باهم فرق دارد ، اضافه کرد:یکی از وظایف حاکمیت دینی این است که مردم را از استضعاف بیرون بیاورد چرا که بنا نیست  یک عده مستضعف باشند و عده ای دیگر هم با نگاه آسیب پذیر به آنها ترحم کنند.

سردار بابایی  توانمند سازی مردم مستضعف را از جمله برنامه های مهم نهادهای انقلابی دانست و تاکید کرد:ما گدا پروری نمی کنیم بلکه برای توانمند سازی مردم تلاش کنیم و همچنین نباید بگذریم با تغییر دولت ها و احزاب و اندیشه ها مختلف غیرانقلابی ، تفکر دینی و انقلابی فراموش شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، بسیج را مظهر مردم سالاری دینی خواند و ادامه داد: باطن انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مردم سالاری است، نه جناح ها و گروه ها.

وی حضور مردم در  هشت سال دفاع مقدس را عامل پیروزی دانست و خاطر نشان کرد:حضور مردم در جنگ سخت و نیز تامین امنیت، تعیین کننده است.

سردار بابایی با اشاره به طرح گشت رضویون در محلات و با بیان این مطلب که اگر سپاه در تامین امنیت کشور موفق عمل کرده است،  بخاطر حضور مردم بود،گفت: همکاری مردم با نیروی انتظامی و  شناسایی عناصر بدخواه که نقشه های شومی داشتند،عامل امنیت است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران نقش موثر مردم در امنیت پایدار در مرزهای کشور را مهم خواند و افزود: اگر در بخش اقتصاد هم ،کارها به مردم واگذار شود، دیگر شاهد مشکلات اقتصادی نیستیم.

وی با اشاره به طرح  صندوق های اشتغالزایی محله محور  بسیج در استان تصریح کرد: مامتولی امر اشتغال و افزایش سطح تولید نیستیم اما این افتخار را داریم که با حضور مردم در این بخش ها اثرگذار باشیم تا معیشت مردم دیگر با اقتصاد نفتی دچار مشکل نشود.

به گزارش بسیج، بعد از پایان مراسم ،سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران و مسئولان استانی  با حضور در شهرستان میاندورود خانه های نوساز  محرومین را افتتاح و کلید خانه ها به مددجویان کمیته امداد امام (ره) تحویل شد که همزمان خانه های محروم در 18 شهرستان دیگر به بهره برداری رسید.

 

 افتتاح 309 پروژه اشتغالزایی و محرومیت زدایی در 19 شهرستان با رمز یا علی ابن موسی الرضا(ع)

گفتنی است، با توجه به برنامه ریزی ها قرار بود خانه های نوساز سیل زدگان بهزیستی که توسط بسیج سازندگی سپاه در شهرستان سیمرغ تکمیل شد، امروز افتتاح شود که بنا بر درخواست اداره کل بهزیستی مازندران مقرر گردید واحدهای مسکونی در هفته بهزیستی با حضور معاون وزیر به بهره برداری برسد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها