خبرهای داغ:

حجاب بلندترین فریاد در عین خاموشی است/‍ به نظر من حجاب تنها یک پوشش نیست نوعی نگاه و طرزفکر است‌

یک حافظ قرآن کریم با بیان اینکه حجاب بلندترین فریاد در عین خاموشی است،گفت: به نظر من حجاب یک لباس نیست نوعی نگاه و طرز فکر است
کد خبر: ۹۱۵۵۱۱۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

 

به گزارش ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان، داشتن حجاب و حیا، رعایت اصول و ارزش‌های دینی و مذهبی از جمله رعایت حجاب و پوشش اسلامی توسط زنان و مردان مومن و متدین خواهد بود ولی متاسفانه در چند سال اخیر با نفوذ شبکه های ماهواره ای بدحجابی گسترش پیدا کرده است. به مناسبت هفته عفاف و حجاب با فاطمه قزوینی یکی از بانوان محجبه و حافظ ۱۸ جزء قرآن کریم به گفتگو نشستیم.

-لطفاً بفرمایید در چه عرصه هایی فعالیت دارید؟
چندین سال است که عضو فعال بسیج هستم. از کودکی به کلاسهای قرآن و جامعه القرآن کریم سرخه رفتم و اکنون به یاری خداوند حافظ ۱۸ قرآن کریم هستند و همچنین آموزگار ابتدایی نیز هستم.
رمز موفقیت شما چه بوده است؟
رمز موفقیت من اول از همه توکل به خداوند بزرگ و کمک پروردگارم در تمام مراحل زندگی ام بوده است و بعد از آن دعای خیر پدر و مادرم که همیشه بدرقه راهم بوده و خواهد بود و در آخر تلاش و پشتکار خودم.
تعریف شما از عفاف و حجاب چیست؟
به نظر من حجاب یک لباس نیست؛ نوعی نگاه، طرز فکر، رفتار ویژه‌ است. پدیده‌ای است که با انبوهی از مسائل زندگی زن پیوند دارد. حجاب بالاترین فریاد خاموش، بدون زبان سخن گفتن و بدون دعوا اعتراض کردن و مقاومتی بدون خرج و زحمت و رفتاری آکنده از پیام های معنوی است. حقیقت حجاب مجموعه ای از طرز پوشش و متانت در گفتار و نگاه است و اینها با حیا آمیخته است.
وظیفه ما به عنوان یک فرد با حجاب در مورد ترویج فرهنگ حجاب چیست؟
به نظر من بهترین راه ترویج یک فرهنگ درست به دیگران این است که خودمان با جان و دل و افتخار آن را بپذیریم و به آن عمل کنیم تا شاید بتوانیم از این راه بر دیگران تاثیر بگذاریم.
من از ۹ سالگی که به خانه خدا رفتم چادر سر می کردم و تا به الان هیچ وقت یادم نمی آید چادرم را از سر گرفته باشم و با افتخار حجاب را قبول کرده ام.

ارسال نظرات