شورایاران، معتمد محل و پشتیبان مدیریت شهری در حل مشکلات شهری هستند

مشارکت شهروندان در انتخابات شورایاری ها از ارکان این انتخابات است

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در چهارمین جلسه هیئت اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری محلات منطقه 20 با اشاره به اصل و فلسفه حضور شورایاریها گفت: یکی از ارکان حکمروایی خوب شهری که از سوی مدیریت شهر تهران ترسیم شده، بحث شورایاری است که با انجام انتخابات در راستای سیاستگذاری شورای اسلامی شهر تهران محقق می شود.
کد خبر: ۹۱۵۵۰۱۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ افشار شفافیت، کارائی، اثربخشی و پاسخگویی را از ارکان حکمروایی خوب شهری عنوان کرد و گفت: رویکرد حکمروایی خوب شهری به عنوان اثربخش ترین، کم هزینه ترین و پایدارترین شیوه اعمال مدیریت است که جلب مشارکت مردم در تصمیم گیری های مدیریتی و پاسخگویی به مطالبه های شهروندی از مهمترین مولفه های این رویکرد به شمار می رود که با تحقق کامل آن شاهد رضایت مندی و افزایش حس تعلق شهروندان به محل زندگی شان خواهیم بود.

 افشار با بیان اینکه امید است با شکل گیری این ساختار اجتماعی این مولفه ها نهادینه شود، افزود: آنچه حائز اهمیت رسیدگی به مشکلات اجتماعی شهر و مشارکت مردم در آن است و برای حل مشکلات و مسائل اجتماعی جامعه پیچیده شهری، حضور شورایاران به عنوان یک ساختار اجتماعی در کنار مدیران شهری ضروریست.

 وی با بیان اینکه این انتخابات در راستای مشارکت مردمی و بحث حکمروایی خوب شهری انجام می شود گفت: شورایاران به واسطه مسئولیت اجتماعی بالا و تعلق خاطر به محله و شهر خود در این فعالیت حضور می یابند و تلاش مدیران شهری آنست که معتمدین محلی در کنار عوامل اجرایی شهرداری در راستای ارتقاء شاخص های زیستی شهر و به طبع آن بهبود زندگی شهروندان و رضایت آنان فعالیت کنند.

 وی با اشاره به اینکه سکونت و حضور شورایاران در محله ای که منتخب آن هستند و افزایش حس تعلق شهروندان به محله و شهر خود در حل مشکلات و توسعه محلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: خوشبختانه در دوره های گذشته منتخبین شورایاری در شهرری تعلق خاطر و تعهد بالا داشته اند و امید است در این دوره نیز در این منطقه و سایر مناطق شاهد حضور افرادی شایسته با حس تعلق بالا و ساکن همان محله به عنوان پشتیبانی برای مجموعه شهری باشیم .

 افشار به تشکیل هیئت اجرایی انتخابات شورایاریها اشاره کرد و افزود: اعضای هیئت اجرایی شامل کمیته های پشتیبانی، تبلیغات، نظارت و پشتیبانی فنی است که هر یک وظایف و مسئولیتی را برعهده دارند و امید است با تعهد بالا انتخاباتی سالم و با دقت نظر بالا را شاهد باشیم تا اعتماد مردم فراهم شود.

 شهردار منطقه 20 به روند فرایند الکترونیکی شدن انتخابات شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: الکترونیکی شدن این انتخابات در این دوره از نقاط مثبت آن است و امید است با افزایش دقت و سرعت رای گیری شهروندان تجربه ای متفاوت از مشارکت در انتخابات را شاهد باشیم.

 افشار ضمن تشریح مسئولیتها و وظایف هیئت های نظارت و اجرایی، برنامه های پیش بینی شده و نحوه پشتیبانی برگزاری انتخابات، خواستار تدوین برنامه انتخابات و اطلاع رسانی به شهروندان شد.

 شهردار منطقه 20 بر استفاده از پتانسیل ائمه جماعات، معتمدین محل، نخبگان ورزشی و سرای محلات برای اطلاع رسانی فلسفه شورایاریها و اهمیت مشارکت شهروندان تاکید و تصریح کرد: امید است با عملکرد خوب کمیته تبلیغات و حمایت کمیته اجرایی و پشتیبانی، مشارکت شهروندان که رکن اصلی این انتخابات است افزایش یافته و با انتخاب افرادی شایسته، اعتماد شهروندان به پاسخگویی مدیران شهری و حس تعلق آنان به شهر خود و کشور اسلامی ارتقاء یابد.

 حجت الاسلام شاهین معبودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 ضمن تشریح گزارش برگزاری انتخابات دوره قبل شورایاریها و نیز اهم اقدامات و فعالیتهای انجام شده بر اساس آئین نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری های محلات شهر تهران گفت: این انتخابات اوایل مرداد ماه برگزار می شود و شعب پیش بینی شده در مدارس،مساجد و حسینیه ها مستقر خواهد شد.

 در این همچنین جلسه گزارش اقدامات و  تمهیدات هیئت های اجرایی و نظارتی انتخابات پنجمین دوره شورایاری محلات منطقه 20 ارائه شد.

 این گزارش حاکی است اعضای هیئت نظارت در منطقه 20 شامل نماینده هیئت نظارت مرکزی، نماینده فرمانداری شهرری و 3 نفر نماینده معتمدان محلات با معرفی هیئت نظارت مرکزی و اعضای هیئت اجرایی انتخابات شورایارای متشکل از شهردار یا معاون اموراجتماعی منطقه به عنوان نماینده تام الاختیار، نماینده ستاد هماهنگی شورایاری ها، نماینده نیروی انتظامی، نماینده آموزش و پرورش شهرری، 2 نفر نماینده از معتمدین محلات و دبیر اجرایی منطقه است.

 چهارمین جلسه هیئت اجرایی انتخابات پنجمین دوره شورایاری محلات منطقه 20 با حضور شهردا،ر مدیران ارشد شهری منطقه 20، اعضای هیئت های اجرایی و نظارت و اعضای ستاد راهبری انتخابات این منطقه برگزار شد.

ارسال نظرات