خبرهای داغ:

بیانیه بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی به مناسبت هفته حجاب و عفاف

بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی به مناسبت هفته حجاب و عفاف بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۵۴۸۱۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی به مناسبت هفته حجاب و عفاف بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است و این که می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند، این دهه فرصت مغتنمی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت (ع) به ویژه فرهنگ فاطمی و رضوی است تا با  بهره مندی از دریای خروشان آموزه های قرآنی، زمینه آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت به ویژه امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت فاطمه معصومه (س) در راستای بازیابی و تقویت کرامت انسانی اقشار مختلف جامعه ازجمله دختران و زنان فراهم شود.

رعایت حجاب و عفاف اسلامی و ایستادگی بر گوهر ستر و عفاف پیام مهم کریمه اهل بیت(ع) است، پیامی که زمینه‌ساز سعادت ابدی زنان بوده، بازگشت به فطرت خداجوی انسان را تسهیل می کند.

حجاب در جامعه ايراني ميراثي گرانقدر با عقبه اي مالامال از انديشه و ديانت است، تفکر دينی و مبانی ارزشی و اعتقادی حاکم بر جامعه ايرانی همواره ريشه در هويت اسلامی مردم اين مرز و بوم داشته و فرهنگ حجاب يکی از شاخص ها و نمادهای بنيادی پايبندی ملت ايران به اسلام در مقام مکتب جامع زندگي فردی و اجتماعی بوده است.
جايگاه عميق و معنادار حجاب در فرهنگ و اعتقادات ديني مردم ايران، عجين شدن مقاومت مثال زدنی و مبارزات ديرينه ملت ايران و زنان رشیده براي نقش آفرينی به عنوان يکی از محورهای مهم و تاثيرگذار در مبارزات ضداستبدادی مردم در حوادث تاريخی و سياسی دهه های گذشته، ادای احترام به شهيدان اين مرز و بوم، پاسداشت مبارزات شکوهمند ملت ايران از عمده دلايل برکات و آثار معنوی آن است.

در 21 تیرماه سال 1314، ملت ايران در صيانت از هويت دينی خود در مقابل اقدام رضا شاه پهلوی، این ديکتاتور بيگانه پرست و سردمدار عفت زدايی برای به حراج گذاشتن هويت دينی ملت اصيل ایران، مبارزه را انتخاب کرد و با قیام خونین مسجد گوهرشاد، شهادت را برگزيد تا خودبيگانگی و خودباختگی در برابر فرهنگ مسموم غرب و تهديد نواميس ملت را با خون خود حفاظت و صیانت کند.

اگر چه قيام، به پای زنان و مردانی که سرخی خون‌شان گلدسته های گوهرشاد را به سمت آسمان عشق عفاف و حجاب پيمود، در عصر حاضر کاری بس دشوار است. اما تداوم راه آنها و حفظ آرمان آنان، نياز امروز جامعه اسلامی است.

حجاب از بارزترين نمادهای فرهنگی و از مهم‌ترين و مشخص‌ترين مظاهر قومي و سريع‌الانتقال‌ترين نشانه های فرهنگی است.

پیام ما به  صاحبان اندیشه‌های فمینیستی مدافع حقوق زنان که از تریبون ها و شبکه های آمریکایی و اسرائیلی تغذیه می شوند این است که: باید تلاش کنید تا حجاب فکری عُجب و خودپرستی خود را برسر عَلَم های  چوبین ساخته شده ار دلارهای انگلیسی  و آمریکایی خود بزنید و چهارشنبه های تیره خود را با نور الهی جلا دهید و بدانید آموزه‎های رفیع اسلام، از خالق حکیمی تجلّی یافته که به نیازهای روحی و جسمی، مادی و معنوی، فردی و اجتماعی مردان و زنان کاملاً آگاه است و در این میان حجاب و عفاف پاسخ حقیقی به ندای فطرت آسمانی انسان خداجو و حق جوست که می توان تمام  خوبی ها و زیبا یی ها را در سایه آن یافت.

ما آحاد بانوان ایران اسلامی، حجاب را دليل بر حضور موفق و مؤثر بانوان در جامعه و تحقق آرمان‌ها و اهداف سازنده انقلاب دانسته و بی حجابی را خیانتی جبران ناپذیر به عزت و کرامت زن می دانیم و انحصار و محدودیت او را در لذت جویی های مادی محکوم می کنیم .

ما مدافعان صیانت از حریم خانواده ضمن گرامیداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهدای مسجد گوهرشاد، هر گونه حرمت شکنی دینی چه از جنس ویژه خواری بیت المال و چه نجومی بگیران و یا تبعیض و بی عدالتی در تمام جنبه های مادی و معنوی و چه شیوع هنجارشکنی های عامدانه و بی حجابی در معابر و مراکز عمومی، کم‌توجهی و یا بی‌توجهی به انجام فریضه های الهی به ویژه رعایت عفاف و حجاب به عنوان مطالبه عمومی و قاطبه مردم ایران راگناهی نا بخشودنی دانسته، از دستگاه های فرهنگی کشور خواستار نظارت دقیق بر اجرای قوانین حجاب و عفاف و احیای  امر به معروف و نهی از منکر در تمامی وجوه ذکر شده را هستیم.

از والدین و خانواده های عزیز می خواهیم برای هویت بخشی به نسل فردا سهل انگاری نکرده و بدون افراط و تفریط نسبت به آموزش دختران و پسران برای رعایت اصول اخلاقی و نوع پوشش لازم در منزل و جامعه، اهتمام ویژه داشته باشند، تا شاهد انواع معضلات و ناهنجاری‌های گوناگون اجتماعی مانند مشکلات جنسی، بلوغ زود‌رس، افسردگی، عقده خود کم‌بینی، تنوع‌طلبی، زیاده‌طلبی، خودنمایی و لذت‌طلبی افراطی و طلاق نباشیم.

ما ملت ایران اعلام می داریم که با تمام وجود و با تأسی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)، عزممان را جزم کرده ایم تا گام های استوار درراستای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداه برداریم.

 

والسلام علی من التبع الهدی

تیرماه 1398

انتهای پیام

ارسال نظرات