میزان تناژ پسماندهای تفکیکی در منطقه 20 افزایش یافت

خبرگزاری بسیج: همزمان با راه اندازی سامانه جامع مدیریت هوشمند پسماند خشک با عنوان «شهر سبز» در شهرداری منطقه 20، میزان تناژ پسماندهای تفکیکی جمع آوری شده افزایش یافت.
کد خبر: ۹۱۵۴۶۰۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ افشین ساروئی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 20 با بیان این مطلب گفت: به منظور مدیریت هوشمند تفکیک پسماند از مبدا و سهولت دسترسی شهروندان برای ارسال پسماند های خشک، با راه اندازی سامانه جامع مدیریت هوشمند پسماند خشک با عنوان "شهر سبز" و استقبال شهروندان از این سامانه، میزان تناژ پسماندهای تفکیکی حدود 3 درصد افزایش یافت.

ساروئی با اشاره به اهمیت تحقق تفکیک کامل پسماندهای خشک و تر و مشارکت شهروندان افزود: این طرح با هدف هوشمند سازی فعالیت های مدیریت شهری از اسفند سال 97 اجرایی شد و با حضور کارشناسان در مدارس، مجتمع های مسکونی و واحدهای تجاری و اداری، نحوه استفاده و آگاهی رسای این برنامه به شهروندان آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه شهروندان از طریق بازار می توانند این برنامه زیست محیطی رایگان را نصب کنند، افزود: شهروندان با انتخاب گزینه درخواست جمع آوری می توانند برای تحویل پسماندهای خشک، اعلام آمادگی کنند تا نزدیک ترین راننده خودروهای ملودی به محل ارجاع داده شود.

وی ادامه داد: شهروندان همزمان با تحویل پسماندهای تفکیک شده، امتیازهای ویژه ای در قالب وجه نقد و یا شارژ اپراتورهای تلفن همراه دریافت می کنند.

ساروئی اظهار داشت: پیش از این شهروندان فقط می توانستند پسماندهای خشک منازل را به غرفه های بازیافت، کلبه های مدارس، خانه های بازیافت، مخازن ویژه در معابر و خودروهای ملودی تحویل دهند که با راه اندازی این سامانه چگونگی تحویل پسماند خشک از سوی شهروندان تسهیل شده است و با صرف کمترین زمان، پسماندهای تفکیک شده جمع آوری می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 20 در پایان اظهار داشت: در همین راستا از کارشناسان برتر بازیافت نواحی و آموزشگرانی که در اجرای طرح های تفکیک از مبدا پسماندهای خشک همکاری داشتند،تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

 

ارسال نظرات