سردار مالکی:

نقش کردستانی‌ها در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان برلزوم توجه به نقش مردم کردستان در دوران دفاع مقدس تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۵۴۲۱۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار مالکی در بازدید از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن تمجید از برنامه‌های اثر گذار حوزه هنری در حوزه ایثار و شهادت گفت: آثار و تولیدات بسیار خوبی در عرصه ادبیات پایداری در سراسر کشور و دوران دفاع مقدس در استان کردستان توسط هنرمندان، نویسندگان و رزمندگان تولید شده است که در آن نقش و جایگاه مناطق کردی به درستی بیان نشده است.

وی گفت: بسیاری از عزیزانی که در باب مسائل مربوط به کردستان قلمفرسایی نموده اند رویداد‌ها و خاطرات خود را بیان نموده و لازم است به صورت ویژه و هنرمندانه به بررسی جایگاه و نقش مردم کرد در دوران مقدس پرداخته شود.
 

مالکی ادامه داد: نقش زنان کردستانی در دوران دفاع مقدس از جمله مسائلی است که اصلا به آن توجه نشده است که یکی از مظلومیت‌های مردمان این سرزمین دلاور خیز می‌باشد.
 

وی تصریح نمود: در دوران جنگ تحمیلی ۵۰۰ تا ۶۰۰ پایگاه را در روستا‌های استان داشتیم که زنان این روستا‌ها علی رغم فشار‌ها و تهدید‌های ضد انقلاب مسئولیت پخت نان نیرو‌های این پایگاه را برعهده داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: در عملیات والفجر ۱۰ فرزندان این دیار خوش درخشیدند و نقش ارزنده‌ای را ایفاء نمودند و شهدای بسیاری را تقدیم این آب و خاک نمودند که باید تلاش نماییم این نقش آنگونه که بایسته و شایسته است برای آینده گان منعکس گردد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت همگرایی و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی وهنری استان گفت:: هرجا با در کنار هم قرار دادن توانمندی‌های خود کار نموده ایم نتیجه گرفته ایم و می‌طلبد در استان مزین شده به استان هنر و فرهنگ در جهت تقویت مبانی ارزشی و اصولی انقلاب در کنار هم به مردم استان خدمت نماییم.

مالکی همرزم شهید ورمقانی گریزی به خاطرات دوران دفاع مقدس زد و گفت:: از ویژگی‌های شهید ورمقانی، مردمی بودن و صداقتی بود که داشتند.

وی ادامه داد: برخلاف روال مرسوم در بین نیرو‌های نظامی شهید ورمقانی به هر منطقه‌ای که وارد می‌شد، مردم را جمع نموده و ضمن معرفی کامل خود و اهداف نیرو‌های تحت امرشان از حمایت‌های مردمی تقدیر می‌کردند و این روراست بودن با مردم سبب شده بود با توجه به وجود نیرو‌های ضد انقلاب و ارعابی که نسبت به مردمی که با نیرو‌های دولتی همکاری داشتند، مردمان روستا‌ها نیرو‌های شهید ورمقانی را تا جلوی مقرهایشان با ماشین می‌رساندند.

وی بر ضرورت توجه به حضور مردمی در برنامه‌های مربوز به حوزه دفاع مقدس و شب‌های خاطره تأکید نمود و گفت:: یکی از مهمترین برنامه‌های ما باید جذب حداکثری وایجاد فرصت جهت بیان دیدگاه‌های مدرمی و شنیدن صدای منتقدان باشد.
مالکی با اشاره به برنامه ریزی حوزه هنری کردستان دربرگزاری همایش شهید شیخ الاسلام تصریح نمود: یکی از برنامه‌های بسیار خوبی که صورت گرفته است و می‌تواند در توجه دادن به نقش مردم کردستان به خوبی عمل نماید نقش علما و روحانیون کردستان در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس است که با این برنامه می‌توان آن را برجسته نمود.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل در جهت همکاری و مشارکت در برنامه‌های حوزه هنری استان کردستان گفت:: در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری به خوبی می‌توانیم در کنار هم فعالیت نموده و با توجه به پتانسیل‌های بالای استان در این زمینه آثار ماندگاری را خلق نماییم.

در این دیدار که جمعی از همکاران حوزه هنری و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز حضور داشتند امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان بخشی از فعالیت‌های و اقدامات حوزه هنری را تشریح نمودند.

دراین دیدار بر امضای تفاهم نامه حوزه هنری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای تهیه و برگزاری فعالیت‌های بهتر تأکید شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات