امربه‌معروف و نهی از منکر در فضای مجازی؛

۸۵ تیم ارشادی، بیش از ۱۵۰۰ کانال در فضای مجازی شهرستان‌های تهران را رصد و نظارت می کنند

خبرگزاری بسیج: بیش از ۶۰۰ نشست با موضوع تحکیم خانواده، ازدواج، طلاق، آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی و آموزش مهارت‌های زندگی در اماکن عمومی به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۵۳۸۱۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶

به گزارش روابط عمومی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران؛ مجید عبداللهیان معاون هماهنگ‌ کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در نشست خبری به مناسبت هفته عفاف و حجاب با اشاره به آیات و روایات و داستان‌هایی که قرآن کریم بیان می‌کند، گفت: عفاف و حجاب امر فطری و ذاتی است که شرع و عقل هم آن را تأیید می‌کند.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری، عفاف و حجاب را موجب آرامش روانی دانست و اظهارداشت:   اینکه حجاب و عفاف حفظ کرامت بوده و از انحرافات جلوگیری می‌کند و بر این اساس از نظر شرعی، عقلی و منطق باید پذیرفت حجاب و عفاف فطری است.

  عبداللهیان ، امربه‌معروف و نهی از منکر و حجاب را از مقوله‌های اساسی و بنیادی اسلام دانست که مغفول مانده است، وی افزود: حجاب و عفاف به‌عنوان نقطه عطفی مهم همیشه مورد هدف و حمله  دشمن قرار داشته که در این راستا اهل منبر و خبرنگاران برای رفع شبهه و تبیین و روشنگری این موضوع مهم رسالت و وظیفه سنگینی دارند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن عفاف و حجاب را که اصل و اساس و مبنایی دارد در راستای اسلام هراسی و دین‌ستیزی به چالش می‌کشد، خاطرنشان کرد: دشمنان به‌خوبی دریافته‌اند که حجاب یکی از ابزارهای قدرت مسلمانان است و به‌طور مستقیم اذعان می‌کنند توسط ابزارها و رسانه‌ها به‌گونه‌ای باید وانمود کنیم که حجاب مسئله اساسی و بنیادی اسلام نیست و از زمان بنی‌عباس رایج شده است.

وی با اشاره به اینکه حجاب در ایران باستان قبل از پیدایش اسلام وجود داشته به‌گونه‌ای که زنان به جزء شوهر اجازه نداشتند حجاب را برای سایر محارم بردارند، تصریح کرد: حمله به عفاف و حجاب بعد از انقلاب صنعتی اروپا با ورود جریانی شکل گرفت که با هدف ضربه زدن به دین و اسلام به دنبال ایجاد آزادی‌هایی بودند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ۹۰ درصد اخبار رسانه را عملیات روانی و هدایت افکار عمومی برشمرد و افزود: اسناد، مدارک، مستندات و روایات برای به چالش کشاندن ادعاهای واهی دشمن کم نداریم و برای فلسفه حجاب نباید به موارد سطحی و جزئی بپردازیم و از دلایل مبانی و عمقی غفلت کنیم که افراد صاحب‌نظر و صاحب نفوذ و رسانه‌ها در این زمینه‌ وظایف بسیار سنگینی دارند.

 

سرهنگ عبداللهیان با اعلام شعار حجاب میراث ایرانی، گرایش جهانی در هفته حجاب و عفاف سال ۹۸ به برنامه‌های متنوع سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران اشاره کرد و گفت: در کنار حجاب، امربه‌معروف و نهی از منکر هم می‌آید و نمی‌توان این‌ها را از هم جدا کرد و به فرموده مقام عظمای ولایت نباید این‌ موضوعات را دولتی کرد و یا با رفتاری قهری مواجه ساخت و وظیفه آحاد مردم است که به آن بپردازد.

وی مهم‌ترین هدف این هفته را تبدیل حجاب و عفاف به یک مطالبه جدی، عمومی و مردمی دانست و یادآور شد: ترویج سبک زندگی عفیفانه،  مقابله با هجمه‌های سنگین دشمن، فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف به‌عنوان یک گفتمان و ایجاد زمینه لازم برای همکاری و هم‌افزایی همه سازمان‌ها، مؤسسات و نهادها در این امر مهم را از دیگر اهداف هفته حجاب و عفاف است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برنامه‌ها و موضوع حجاب و عفاف را فراتر از یک هفته اعلام و نیازمند عزم عمومی برشمرد و افزود: ۲۰ جلسه کارگروه زنان و خانواده با متمرکز شدن بر آسیب‌های اجتماعی و اشتغال زنان سرپرست خانوار برگزارشده است همچنین در ۱۵ شهرستان استان تهران ۲۰ گردهمایی و تجمع شاخص در مناطق آسیب‌دیده برگزار می‌شود.

سرهنگ عبداللهیان با اعلام اجرای ۸۵ جشنواره ندای فطرت در مناطق آسیب خیز گفت: در ۴۲۵ مهدکودک اجرای کارگاه‌های مادران آفتاب ویژه والدین با موضوع زندگی عفیفانه و کارگاه ساعت گفت‌وگو با خدا برای نونهالان با زبان کودکانه، شاد، قصه‌گویی و شعر برگزار می‌شود.

وی از اجرای ویترین سالم در شهرستان‌های استان تهران با همکاری بسیج اصناف و اتاق اصناف خبر داد و گفت:در هفته عفاف و حجاب ۸۰ کمیته متشکل از بسیج و اصناف از واحدهای صنفی بازرسی می کنند و با نگاه و هدف پیش‌گیری و آموزش به تذکر زبانی در مقوله بدحجابی می‌پردازند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از برگزاری بیش از ۶۰۰ نشست در اماکن عمومی با موضوع تحکیم خانواده، ازدواج، طلاق، آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی و مهارت‌های زندگی خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۱۰۰ نمایشگاه پوستر و عکس در پارک‌ها، کتابخانه‌ها، فرهنگ‌سراها و مکان‌های پرتردد و آسیب‌پذیر برگزار می‌شود که اولویت اول آن‌ها پرداختن به آسیب‌های فضای مجازی است.

سرهنگ عبداللهیان به طراحی سامانه تذکر زبانی در فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۸۵ تیم ارشادی در کلیه کانال‌ها و گروه‌های شهرستان که در حوزه اجتماعی فعال هستند کار رصد، نظارت و تذکر بر ۷۰۰ کانال شناسایی‌شده از پایگاه‌های مقاومت بسیج و بیش از ۱۵۰۰ کانال در شهرستان‌های استان تهران را انجام می‌دهند.

 

وی عمده برنامه‌ها و اقدامات را ارشادی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: آرایشگاه‌های زنانه یکی از نکات آسیب‌پذیر، تأثیرگذار و از عمده اهداف ما محسوب می‌شود که برنامه‌های فرهنگی و نصب پوستر نمایشگاهی در بیش از ۵۰۰ آرایشگاه زنانه و ۱۰۰ سالن آرایش شناسایی‌شده اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از مسابقه کتاب‌خوانی بین ۱۵۰۰ کسبه و آرایشگر یادکرد و اظهار داشت: مانور فرهنگی ۲۰۰۰ پوستر با موضوعات مختلف در بیش از ۵۰۰ معبر شهرستان‌ها نصب می‌شود و سی‌دی‌های فرهنگی در ناوگان حمل‌ونقل شهری توزیع خواهد شد.

سرهنگ عبداللهیان با اشاره به اجرای طرح همسایه سلام افزود: این برنامه با هدف جذب کسبه و همسایگان اطراف مساجد در بیش از ۴۹۷ مسجد استان تهران عملیاتی می‌شود که عیادت از نمازگزاران زائر یا بیمار مساجد، تجلیل از مدال‌آوران محله،تبریک و اهدای هدیه به زوج‌های تازه ازدواج‌کرده و خانواده‌هایی که تازه فرزند دار شده‌اند، جذب خادم افتخاری در مساجد و کمک به خانم‌های سرپرست خانوار با سبد کالا و یا تهیه جهیزیه فرزندشان از برنامه‌های جنبی این طرح به شمار می‌رود.

وی برگزاری ایستگاه صلواتی، تجلیل از همیاران فرهنگی، تکریم از بانوان خوش حجاب، مانور امربه‌معروف و نهی از منکر، ۷۵ تریبون آزاد در اماکن پر تردد، کارگاه‌های حریم و حیا ویژه ادارات، نمایشگاه‌های فرهنگی و مانور سراسری ۵ هزارنفری در هر شهرستان استان تهران را از دیگر مهم‌ترین برنامه‌های هفته عفاف و حجاب سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران نام برد.

 

 

 

   

ارسال نظرات