معدوم سازی ۲۵۰کیلوگرم گوشت تاریخ مصرف گذشته در یاسوج

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد از ضبط و معدوم سازی ۲۵۰کیلوگرم گوشت گوسفندی تاریخ منقضی از زنجیره مصرف مردم در شهر یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۳۶۰۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
دکتر علی روئین تن گفت: طی بازدید‌های دوره‌ای صورت گرفته توسط بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد از مراکز عرضه و فروش فراورده‌های خام دامی، مقدار ۲۵۰ کیلو گرم گوشت گوسفندی تاریخ مصرف گذشته به تعداد ۱۶ لاشه کامل ضبط و پس از انجام آزمایشات لازم از نظر بار میکروبی معدوم گردید.
وی با اشاره به انجام بازرسی‌های مستمر بازرسان دامپزشکی افزود: برای اطمینان از سلامت فرآورده‌های خام دامی، این اداره بازدید‌های مکرری در ساعات اداری و غیر اداری از این مراکز انجام می‌دهد و با هر گونه تخلف بهداشتی به صورت جدی از طریق مراجع قضایی برخورد می‌کند.
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: انجام بازدید و نظارت‌های بهداشتی اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی شهرستان بویراحمد از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌های طیور شهرستان به صورت شبانه روزی انجام می‌گیرد و امروز کار مجموعه دامپزشکی در سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه به صورت مستقیم با سلامت افراد جامعه سر و کار دارند و باید با حساسیت ویژه به رسالتی که بر دوش دارند، عمل کنند.
وی از عموم شهروندان درخواست نمود که فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند و در هنگام خرید به داشتن کد پروانه بهداشتی و بهره برداری از اداره کل دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری محصول دقت نظر لازم را داشته باشند.
ارسال نظرات