اختصاص اعتبار از صندوق ملی به ۲۴ طرح آبخیزداری استان

۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل ۲۴ طرح آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد در سال جاری اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۸۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل ۲۴ طرح آبخیزداری در استان در سال جاری اختصاص یافته است.
خدابخش جنگلی افزود: این اعتبار از محل بودجه صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: پیمانکار ۱۷ طرح آبخیزداری با حجم ۳۰ هزار متر مکعب در استان مشخص شده و به زودی کار اجرایی این طرح‌ها آغاز می‌شود.
جنگلی تعداد طرح‌های آبخیزداری در دست اجرای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد را هشت مورد عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها با حجم پنج هزار متر مکعب به طور میانگین ۳۵ درصد پیشرفت کاری دارند.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: حجم عملیات مکانیکی طرح‌های آبخیزداری انجام شده در استان از سال ۱۳۷۰ تاکنون شامل سازه‌های مکانیکی (سنگ ملاتی، سنگ گابیونی) و عملیات خاکی ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار متر مکعب است.
وی بیان کرد: حجم عملیات بیولوژیکی اجرا شده در کهگیلویه و بویراحمد در بیش از سه دهه اخیر نیز ۳۰۰ هزار هکتار برآورد می‌شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هدف از اجرای این طرح‌هارا ذخیره نزولات آسمانی، افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از پرشدن مخازن عنوان کرد.
جنگلی گفت: دولت به منظور مقابله با خشکسالی و کنترل سیلاب‌ها در استان به مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز توجه ویژه‌ای دارد.
وی آبخیزداری را مهمترین راه مقابله با خشکسالی دانست و افزود: با کنترل روان آب‌ها سطح آب سفره‌های زیرزمینی تقویت می‌شود.
وی با اشاره به انجام طرح مطالعاتی طرح‌های آبخیزداری در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار و مطالعات اجرایی به مساحت ۶۲۰ هزار هکتار ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت اجرای طرح‌های آبخیزداری بیشتری را دارد.
ارسال نظرات