آموزش 12هزار نفر از فرهنگیان در دوره نگرش دیگر به خانواده

مدیرکل آموزش وپرورش این استان گفت: با انعقاد تفاهمنامه با مؤسسه مطالعات حدود12هزار نفر از فرهنگیان وپرسنل آموزش وپرورش استان دوره نگرش دیگر به خانواده را با لحاظ ساعات ضمن خدمت با رویکرد راهکارهای اساسی در تحکیم خانواده و رعایت سبک زندگی متناسب با فرهنگ خودی،آموزش خواهند دید.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۸۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
هادی زارع پور افزود: در این تفاهمنامه موضوعات مهمی مانند، بررسی نگرش اولیاء نسبت به عوامل مؤثر در تحکیم خانواده در فرهنگ اسلامی، نگرش مردان وزنان در باب خانواده، نگرش روان شناختی به بلوغ دانش آموزان ورابطه جهت گیری ارتباطی خانواده، بهره گیری از شیوه‌های آموزشی و تربیتی مورد تأکید است.
وی گفت: تربیت فرزند نقش برجسته ومهمی در آرامش وامنیت خانواده داشته وبه همین دلیل بررسی نگرش آن‌ها نسبت به عوامل مؤثر بر تحکیم خانواده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
مدیر عامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم ومعارف اسلامی در نشست مشترک معاونین اداره کل ورؤسای سیزده گانه آموزش وپرورش به رسالت مؤسسه علوم ومعارف اسلامی اشاره کرد وگفت: این مؤسسه با نگاه جامع به اسلام وضرورت مدیریت جامع دین در همه لایه‌های فردی، اجتماعی وهمچنین برای طراحی آرمان شهری که اسلام همه روابط آن را در سطح فردی واجتماعی مدیریت می‌کند تأسیس شده است.
حجت الاسلام سیدمحمدمحسن دعایی بیان داشت:ما فعالیت خود را با تولید ۳ متن تحقیقی تحت عناوین نگرش به حجاب، زیارت ومهدویت آغاز ودر فضای نورانی حرم امام رضا (ع) این عناوین برای صد‌ها هزار نفر زائر آموزش داده می‌شود.
وی ضمن تقدیر وتشکر از مدیرکل آموزش وپرورش وارج گذاری به تلاش‌ها وفعالیت‌های که آموزش وپرورش در مسیر این مؤسسه انجام داده تصریح کرد: برای نقش آفرینی بهتر مجموعه آموزش وپرورش وفرهنگیان در فضای گفتمانی فعال بسته‌هایی را باعنوان گفتمان تمدن اسلام تولید کرده که به صورت روشن ومنسجم در سایت مؤسسه قابل دریافت است تا ان شاء الله در دستور کار نقد، نظر، بررسی واستفاده عزیزان قرار گیرد.
ارسال نظرات