به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر

همایش بزرگ رویش در بخش مرکزی ری برگزار شد

خبرگزاری بسیج: طرح پایلوت "پویش رویش مردمی" با هدف پایش سلامت و پیشگیری از اعتیاد در بوستان بهشت روستای جاده نظامی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۵۳۱۷۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳

طرح پایلوت "پویش رویش مردمی" با هدف پایش سلامت و پیشگیری از اعتیاد باحضور طیبه سیاوشی و سید فرید موسوی نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، احمد اسماعیلی راد معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری ، فاطمه فکوریان بخشدار مرکزی ری، رئیس و اعضای شورای بخش مرکزی ری، دهیاران، مسئولین شهرستان و عموم مردم در بوستان بهشت روستای جاده نظامی رونمایی شد.

 بخشدار مرکزی ری در ابتدای این همایش اظهار داشت: طبق آخرین آمار رسمی تعداد کل معتادان بالای 5/2 میلیون تخمین زده شده است و معمولا سن افرادی که درگیر این اتفاق ناگوار هستند بین 15 تا 64 است.

وی افزود: این آمار برای همه دردناک و ناخوشایند است و قاعدتاً تعدادی از این 5/2 میلیون نفر در شهرستان ری از این بیماری رنج می برند .

فکوریان در ادامه با بیان اینکه قصه، قصه رنج است ، قصه ای که خانواده ها را به دست سردرگمی هدایت می کند، گفت: اگر ما درصدیابی جمعیت را داشته باشیم، به این معادله خواهیم رسید بیش از 5/2 میلیون نفر  از بیش از 80 میلیون نفر ، در نتیجه تعداد سالم ها نسبت به بیماران یا عزیزان ما عدد قابل توجهی است پس امیدواریم که ماپیروز نهایی این قصه باشیم، چون باید یار یگر هم باشیم.

وی در خصوص طرح پویش رویش مردمی تصریح کرد: رویش دقیقاً از تفریق این آمار شکل گرفته تا بتواند برنامه ای جامع و کامل در گستره جغرافیایی مشخص در کنار همه زحمتکشان این عرصه ریشه دوانده و رسالت اصلی خودش که پیشگیری است را برای مدت یکسال برای فاز اول نهادینه سازد.

 

وی افزود: گفتمان رویش، گفتمانی است مردم محور، وقتی مردم محور امور باشند ؛ در دل آن آگاهی  سازی و اعتمادسازی  شکل خواهد گرفت .

فکوریان گفت: برنامه محوری پویش مردمی رویش یک اصل است ، زیرا تدوین برنامه مشخص با قابلیت اجرای حداکثری  بدون همراهی نهادمند مردم و سازمان های مرتبط غیر قابل اجرا است.

بخشدار مرکزی ری در پایان رویکرد اصلی این پویش مردمی را  پیشگیری با شعار یار یگر هم باشیم عنوان کرد و گفت: پویش مردمی رویش به دنبال ایمن سازی خانواده از طریق آموزش، آگاه سازی با فعالیت های فرهنگی مرتبط است.

  

ارسال نظرات