خبرهای داغ:
سال گذشته

بیش از 2000 نفر زائر خارجی از مناطق عملیاتی بازدید کردند

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان‌نور سپاه و بسیج گفت: سال گذشته بیش از 2000 نفر زائر خارجی از مناطق عملیاتی کشور بازدید کردند.
کد خبر: ۹۱۵۱۳۲۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، یعقوب سلیمانی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات سپاه شهدای استان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته 2 هزار و 180 نفر زائر خارجی از مناطق عملیاتی کشور بازدید کردند؛ بنابراین فرهنگ جهاد و تفکر بسیجی در حال جهانی شدن است.

وی با اشاره به اینکه 58 هزار نفر به عنوان مدیر کاروان آموزش دیده‌اند، اضافه کرد: ایمنی کاروان‌ها در صدر برنامه‌های این مجموعه قرار دارد، به طوری که در چهار سال گذشته هیچ گونه حادثه جاده‌ای برای زائران مناطق عملیاتی رخ نداده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان‌نور سپاه و بسیج، اضافه کرد: این که مشاهده می‌کنید هرگونه حادثه ولو کوچک برای کاروان راهیان نور بلافاصله مخابره و بزرگ‌نمایی می‌شود به خاطر اثرگذاری کار است، وگرنه همه ساله در کشورمان بارها تصادفات جاده‌ای رخ می‌دهد ولی حساسیتی نسبت به آنها وجود ندارد.

سلیمانی ضمن ابراز خشنودی از اینکه در اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی کشورمان روح همدلی و هم‌افزایی موج می‌زند، اضافه کرد: این رویداد فرهنگی و اعتقادی با تعامل نهادهای مختلف همه ساله به بهترین شکل برگزار می‌شود، به طوری که هر سال هم نسبت به سال قبل آن علاقه‌مندان بیشتری در این سفر معنوی شرکت می‌کنند.

راهیان‌نور بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

این مسوول با بیان اینکه بی‌شک بستری که می‌تواند این مجاهدت‌ها را شعله‌ور، تبیین و مستدل کرده و به نسل آینده انتقال دهد، راهیان‌نور است، اضافه کرد: بنابراین از ظرفیت فوق برای نهادینه‌سازی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب باید حداکثر استفاده را کرد.

وی تصریح کرد: راهیان‌نور بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به تداوم راهیان‌نور تاکید دارند و در این رابطه، با وجود کمبودها و مشکلات کمی و ‌کیفی به ویژه در آذربایجان ‌غربی، شاهد تعالی این موضوع هستیم.

سال گذشته هفت میلیون نفر از یادمان غرب و شمالغرب کشور بازدید کردند

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان‌نور سپاه و بسیج با تاکید بر اینکه سفر معنوی راهیان‌نور سبب مقابله با ناهنجاری‌های جامعه می‌شود گفت: بنابراین باید به صورت علمی و منطقی به این موضوع پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته هفت میلیون نفر از یادمان‌های غرب و شمالغرب کشور بازدید کردند، بیان کرد: 300 هزار نفر هم از آذربایجان‌غربی بودند.

سلیمانی با بیان اینکه تبیین گام دوم انقلاب نیز در این رابطه دنبال می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون 87 هزار نفر خادم‌الشهداء افتخاری در سراسر کشور فعال بوده که 500 نفر آنها از آذربایجان‌غربی هستند.

وی به حضور کاروان‌های غیرایرانی از 54 کشور جهان در مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور اشاره کرده و تصریح کرد: در این رابطه، سال گذشته دو هزار و 180 نفر زائر خارجی از مناطق عملیاتی بازدید کردند و امسال نیز این موضوع دنبال می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات