حجاب در جامعه تنها مختص زنان نیست

جلسه‌ی هماهنگی عفاف و حجاب صبح امروز با حضور نمایندگان ادارت در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۰۶۲۶
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلسه‌ی هماهنگی عفاف و حجاب صبح امروز با حضور نمایندگان ادارت در سنندج برگزار شد.

حجت الاسلام احمد جلیلیان نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان در جلسه هماهنگی عفاف و حجاب که صبح امروز در سنندج برگزار شد ضمن اعلام روزشمار هفته عفاف و حجاب امسال گفت: اساسی‌ترین راه ترویج حیا و عفت در شأن ملت ایران، ایجاد جو همدلی و هم افزایی در این زمینه است تا جامعه را به سمت تعالی فرهنگی – اجتماعی سوق دهد.

وی با بیان اینکه هفته حجاب و عفاف سال ۹۸ همزمان با دهه کرامت و ولادت گوهر علم و عفاف از ۱۵ تا ۲۱ تیر برگزار می‌شود، روز شمار این هفته را اعلام کرد.

اعلام روز شمار هفته‌ی حجاب و عفاف

وی در خصوص اسامی هفته حجاب و عفاف گفت: شنبه ۱۵ تیر «عفاف و حجاب، فریضه الهی، سیره فاطمی (س)» تعیین شده است. یکشنبه ۱۶ تیر «عفاف و حجاب، تجلی فطرت، تاج بندگی»؛ دوشنبه ۱۷ تیر «عفاف و حجاب، حقوق شهروندی، احترام به قانون» و سه‌شنبه ۱۸ تیر «عفاف و حجاب، تکریم خویشتن، احترام به آزادی» انتخاب شده است.

جلیلیان ادامه داد: چهارشنبه ۱۹ تیر «عفاف و حجاب، اخلاق مداری، خانواده سالم»؛ پنج‌شنبه ۲۰ تیر «عفاف و حجاب، میراث ایرانی، گرایش جهانی» و جمعه ۲۱ تیر «عفاف و حجاب، امنیت اجتماعی، وصیت شهیدان» نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عفت مداری، پاک زیستی و تقید به پوشش عفیفانه در بین آحاد مردم جامعه اعم از زن و مرد - پسر و دختر، تضمین کننده رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف خواهد بود، گفت: اقتضای هرگونه رشدی در کشور، برخورداری جامعه از نسلی است که از نظر جسمی – روانی و اخلاقی سالم باشد و بتواند کشور را در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، علمی، اجتماعی و ... پیش ببرد لذا باید چیستی و فلسفه‌ی حجاب در جامعه تشریح و تبیین گردد.

بیش از قوه‌ی قهریه، نیاز به اقناع و کارفرهنگی داریم

در ادامه این جلسه حجت الاسلام فرضی معاون فرهنگی نماینده، ولی فقیه اظهار کرد: ورود دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه‌ی عفاف و حجاب بسیار لاطم و ضروری است چرا که بیش از قوه‌ی قهریه، نیاز به اقناع و کارفرهنگی داریم.

وی گفت: ضرورت دارد که دستگاه‌های ناظر بر فضای مجازی بیشتر نظارت داشته باشند و یک فضای مجازی امن را برای نوجوانان فراهم کنند، زیرا در این صورت نسل جوان سالمی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هفته‌ی حجاب و عفاف نباید منوط به یک هفته باشد و لازم است که تقویت بنیه‌ی دینی در بین خانواده‌ها بیشتر شکل گیرد.

ساخت ۱۲ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای در حوزه‌ی کاهش اسیب‌های اجتماعی

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در این جلسه اظهار کرد: زبان هنر موثرترین راه برای انتقال پیام به مخاب است و حوزه‌ی هنری استان کردستان هم در این راه قدم‌های خبی را برداشته است و برپایی نمایشگاه کاریکاتور سبک زندگی اسلامی در این حوزه برپا شد که با استقبال خوب مردم مواجه شد.

وی گفت: کار فرهنگی یک گار تحخصصی است و گاهی اوقات وجود یک تابلوی کاریکاتور به اندازه‌ی ساعت‌ها سخنرانی می‌تواند بر ذهن و رفتار یک مخاطب تاثیر داشته باشد لذا ۱۲ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان کردستان در حال ساخت است.

آموزش رقص به جای آموزش حجاب در مهد کودک‌ها!

ادریس الماسی مسئول بسیج صدا و سیما استان کردستان در ادامه‌ی این جلسه اظهار کرد: متاسفانه در مهد کودک‌های استان کردستان به جای آموزش حجاب و عفاف، اموزش رقص به بچه‌ها نشان داده می‌شود و این طور کار کردن‌ها نسل‌های آینده را با مشکل مواجه می‌کند.

وی گفت: لباس کردی یک از لباس محجبه و از نوع پشش‌های کامل در سطح جهان به شمار می‌آید باید در کنار خانم‌های چادری بانوانی هم با لباس‌های کردی محجبه حضور داشته باشند تا حجاب و عفاف در جامعه بیشتر به مردم معرفی گردد.

تاکید بر جشنواره بومی محلی لباس کردی، تاکید بر برپایی جشنواره طراحی‌های دوخت لباس محجبه، برپایی برنامه‌های فرهنگی و اجتماع بزرگ در همایش حجاب و عفاف در پارک استقلال سنندج و ... از جمله برنامه‌های پیشنهادی بود که سایر نمایندگان ادارت در این جلسات مطرح کردند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات