پذیرش نوآموزان در ۲ هزار پایگاه سنجش سلامت کشور

معاون تشخیص پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در یاسوج گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان وپیش دبستانی در این پایگاه‌ها سنجش شوند.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۷۶
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
محمدحسین عظیم عراقی افزود: از این تعداد ۳۸۵ هزار نفر سال گذشته در دوره پیش دبستانی سنجش سلامت شده‌اند و دیگر نیازی به سنجش دوباره ندارند.
وی ادامه داد: پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان به جز دانش آموزان مناطق عشایری، تا پایان شهریورماه دانش آموزان را پذیرش می‌کند.
عظیم عراقی با بیان اینکه این طرح بیشتر جنبه پیشگیری دارد و والدین نگران کودکان خود نباشند ادامه داد: سال گذشته تعداد ۱۰ هزار نوآموز در این طرح به مدارس استثنایی کشور معرفی و ۸۳ هزار و ۶۰۰ نفر دیرآموزپذیرش نوآموزان در ۲ هزار پایگاه سنجش سلامت کشور تشخیص داده شدند که در مقایسه با کل دانش‌آموزان کشور عدد پایینی است.
معاونت تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت دهان و دندان، سلامت جسمانی، قد، وزن، توده بدنی، هوش و آمادگی تحصیلی سنجش می‌شوند.
عظیم عراقی افزود: این طرح با هدف عدالت آموزشی وپیشگیری از تشدید اختلالات و شناسایی دانش آموزان نیازمند به خدمات ویژه به صورت ملی با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می‌شود.
معاون تشخیص، پیشگیری و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: هزینه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان ۳۰ هزار تومان است و برای افرادی که شرایط مالی مناسبی ندارند بهپذیرش نوآموزان در ۲ هزار پایگاه سنجش سلامت کشور صورت نیم بها یا رایگان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه والدین بیش از ۲۱ و ۶ دهم درصد دانش آموزان معرفی شده به مراکز آموزشی کشور با نیاز‌های ویژه در سال گذشته نسبت فامیلی دارند گفت:این نسبت در استان کهگیلویه وبویراحمد ۲۲ درصد و بالاترین میانگین آن در استان سیستان وبلوچستان بامیانگین ۴۸ درصد است که لازم است انجام آزمایش‌های ژنتیکی قبل از ازدواج جدی گرفته شود.
رییس آموزش وپرورش استثنایی این استان هم گفت: ۴ پایگاه ثابت در شهر‌های یاسوج، دوگنبدان، دهدشت و ۳ پایگاه سیار نیز در دیگر شهرستان‌ها و مناطق کهگیلویه و بویراحمد دایر شده است.
شهربانوبختیاری با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار دانش آموز در استان سنجش شده و ۱۲ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند ادامه داد: پیش بینی ما برای سال جاری سنجش ۱۵ هزار دانش آموز است.
وی گفت: هم اکنون ۹۶۸ دانش آموز در ۸۴ مدرسه استثنایی مستقل و ۶۰۰ دانش آموز در ۷۰ مدرسه تلفیقی استان مشغول به تحصیل هستند.
ارسال نظرات