خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی:

طرح ملی شنبه‌ها با کتاب در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: طرح ملی شنبه‌‌ها با کتاب در مناطق مختلف آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۵۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

حجت‌الاسلام‌ اباذر بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه، با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های الگویی در کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان در طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت ۹۸ اظهار کرد: این طرح ملی با شعار اخلاق، نشاط و معنویت در بخش قرآن و عترت کلاس‌های ترتیل، روان‌خوانی، مفاهیم، حفظ و قرائت قرآن، آموزش احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، امامت و ولایت‌شناسی و مهدویت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش آموزش و توانمندسازی نیز می‌توان به برگزاری مهارت‌های رایانه‌ای هفت‌گانه، فتوشاپ و طراحی وب‌سایت، کلاس‌های خیاطی، قالی‌بافی، چرم‌دوزی، ملیله و پولک‌دوزی، عروسک‌سازی، برگزاری کلاس‌های آموزشی تقویتی زبان انگلیسی و عربی و برگزاری دوره‌های مهارت کشاورزی پرورش قارچ و کشت زعفران اشاره کرد.

بیگی با اشاره به برنامه‌هایی که در بخش شبکه‌سازی و فضای مجازی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: ایجاد کانال و گروه‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، تولید محتوای ویژه‌ی فضای مجازی و شبکه‌سازی و ارتباط بیشتر مدیران و اعضای کانون‌های مساجد با یکدیگر از جمله برنامه‌هایی است که در این بخش اجرا می‌شود.

وی همچنین از برگزاری بخش کتاب و کتاب‌خوانی در طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت سال جاری خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، ایجاد نمایشگاه‌های کتاب، اجرای طرح شنبه‌ها با کتاب در مساجد و طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های مساجد از جمله این طرح‌ها به‌شمار می‌رود.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان غربی تصریح کرد: در بخش هنر متعالی نیز اجرای نمایش ویژه در مساجد، برگزاری دوره‌های آموزشی بازیگری، برگزاری دوره‌های آموزشی سرود، برگزاری کلاس‌های هنری، نقاشی و خوشنویسی و تولید آثار فاخر هنری درنظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در بخش فعالیت‌های اجتماعی نیز برنامه‌هایی تحت‌عنوان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت در خصوص فرهنگ‌سازی امر ازدواج، فعالیت در امر قرض‌الحسنه، تقویت ویژه‌ برنامه‌های ایثار و شهادت، اجرای ویژه برنامه‌های اردویی، شارژ معنوی نوجوانان، دوره‌های سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های زندگی، دوره‌های آموزشی همسرانه آینه و تربیت فرزند و مشکلات، دوره‌های آموزشی مشاوره تحصیلی و ایجاد فضای سرگرمی و تفریح در مسجد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات