پیش بینی خرید ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد از پیش بینی خرید ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۶۸۰۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یاسوج فروزنده با بیان اینکه تاکنون ۴۴ هزار و ۳۰۰ تن از رقم پیش بینی خریداری و ذخیره سازی شده است افزود: در سال زراعی جاری بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت گندم رفت که تولید آن بیش از ۱۵۰ هزار تن برآورد شده است.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اضافه کرد: قیمت هرکیلو گرم گندم معمولی هزار و ۷۰۰ و گندم دروم هزارو ۷۷۰ تومان تعیین شده که علاوه برکار خرید تضمینی به ازای حمل هر تن گندم خریداری شده تا مراکز این شرکت ۲۰ هزار تومان (یارانه کرایه حمل) به کشاورزان پرداخت می‌شود.
فروزنده با بیان اینکه آمار گندم خریداری شده نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل از آن صد درصد افزایش دارد افزود: تاکنون از مبلغ ۷۶ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان گندم خریداری شده بیش از ۶۱ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.
وی همچنین به کار خرید دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: تاکنون هزار و ۲۵۰ تن دانه کلزا به قیمت هر کیلو گرم ۳ هزار و ۴۴۰ تومان خریداری شده است.
فروزنده با بیان اینکه کشاورزان در سال زراعی جاری حدود هزارو ۷۵۰ هکتار از مراتع را به کشت کلزا اختصاص دادند اضافه کرد: پبش بینی می‌شود تا پایان کار خرید بیش از ۲ هزار و ۶۷۰ تن کلزا به صورت تضمینی خریداری و به کارخانه‌های روغن کشی تحویل شود.
ارسال نظرات