رئیس بسیج سازندگی استان البرز:

۶۰۰ واحد مسکونی در شهر سیل زده باوی استان خوزستان تعمیر و بازسازی می‌شود

رئیس بسیج سازندگی استان البرز گفت: بسیج سازندگی استان ساخت، مرمت و بازسازی ۶۰۰ خانه مردم سیل زده شهر باوی در استان خوزستان را برعهده گرفت.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۳۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ دوم پاسدار علی ترکاشوند رئیس بسیج سازندگی استان البرز اظهار داشت : بر اساس تصمیم گیری های انجام شده قرار شد تا ۲۰۰ خانه از ابتدا ساخته شده و ۴۰۰ خانه نیز مرمت و بازسازی شود که مقدمات این کار انجام شده و مقرر شد که در فاز اول ساخت ۳۰ خانه آغاز و ۵۰ منزل نیز توسط گروه‌های جهادی مرمت شوند.

۶۰۰ واحد مسکونی در شهر سیل زده باوی استان خوزستان تعمیر و بازسازی می‌شود

وی اظهار داشت: ساخت و مرمت منازل توسط گروه‌های جهادی برای افرادی انجام می‌شود که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی بوده و یا اینکه جزو طبقه محروم جامعه باشند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های امسال که بعد از عید مابقی برنامه‌ها را تحت الشعاع قرار داد موضوع سیلی بود که در سه منطقه کشور رخ داد.

پاسدار ترکاشوند افزود: ابتدا سیل در استان گلستان رخ داد که سپاه استان البرز معین خدمات رسانی به این استان شد و البرز باز هم مثل زلزله‌ای که در کرمانشاه آمد در سیل هم موفق شدیم به عنوان یکی از استان‌های پیشرو نیازمندی‌های اولیه استان گلستان را سریع برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: پس از سیل گلستان با فاصله‌ای چند روزه و بلافاصله سیلی در استان لرستان رخ داد که سرریز آن سیل به استان خوزستان رسید و استانداری البرز با توجه به تقسیمات وزارت کشور معین خدمات رسانی به مردم شهر باوی در استان خوزستان شدند.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز گفت: بین سپاه و استانداری یک اتفاق و همدلی رخ داد تا در یک منطقه خدمات رسانی کنند و به همین منظور ما هم منطقه هدف را چرخش دادیم و به استان خوزستان و شهر باوی رفتیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع دولتی محدود است برای کمک به مردم مناطق سیل زده، طرح همبستگی ملی برای ساخت منازل مردم سیل زده به اجرا درآمده که نیازمند مردم و خیرین هستیم.

وی گفت: در اجرای این طرح بسیج سازندگی‌های شهرستان‌ها شماره حساب‌هایی را برای جمع آوری کمک‌های مردمی اعلام کردهاند تا در صورت جمع آوری مبالغ اهدایی، کمک‌ها به سوی مردم سیل زده هدایت شود.

پاسدار ترکاشوند افزود: در این طرح هر کاسب یک وسیله منزل را می‌تواند تأمین کند و یا مساجد محله می‌توانند ساخت یک منزل مسکونی در منطقه خوزستان را به عهده بگیرند.

رئیس بسیج سازندکی البرز اضافه کرد: در تأمین لوازم منزل که با همکاری اتحادیه اصناف استان انجام می‌شود، اصناف کمک‌های خوبی را تا کنون به شهرستان باوی ارسال کرده اند.

وی تصریح کرد: بزرگترین آفت بعد از این حوادث و بحران‌های طبیعی این است که اول یک مقداری جو به وجود می‌آید ولی نباید این موضوع فراموش شود.

پاسدار ترکاشوند گفت: مردم همیشه پای کار هستند و مسئولین باید به مردم اطلاع رسانی کنند و گزارش‌های درست را بدهند زیرا هر وقت دست به سوی مردم دراز کرده ایم خوب جواب داده اند و یک عظمی می‌طلبد که تمام مدیران استانی پای کار باشند.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز افزود: علاوه بر سپاه و بسیج سازندگی، بنیاد مسکن و بنیاد مستعضفان هم به دولت برای رفع مشکلات سیل زدگان کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت برای ساخت منازل سیل زدگان ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت می‌کند که با این میزان مبلغ نمی‌توان حتی یک خانه ۸۰ متری ساخت زیرا این خانه اگر با تمام حداقل‌ها ساخته شود هم حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه در بردارد.

پاسدار ترکاشوند گفت: بسیج هم اینجا ورود پیدا می‌کند برای آن دسته از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و یا افراد محروم زیرا با این مبلغ نمی‌شود یک خانه ساخت و به همین لحاظ در ساخت خانه‌های این افراد هزینه نیروهای کاری و متخصص با کار نیروهای جهادی کم می‌شود ولی در کلان این موضوع برای سایر مردم این مبلغ تسهیلات بسیبار ناچیز است.

وی افزود: در طرح همبستگی ملی، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام و دولت هم در حدی کار می‌کنند ولی عمق فاجعه و تخریب بسیار بالا بوده و نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود که رسانه باید همواره اطلاع رسانی‌های لازم را داشته باشند.

پاسدار ترکاشوند اضافه کرد: در استان البرز حدود ۲۶۰ گروه جهادی سازماندهی شده وجود دارد که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ گروه جهادی در تابستان سال جاری به شهر باوی در خوزستان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال سمت و سوی تمام فعالیت‌های بسیج سازندگی به سوی مناطق سیل زده می‌باشد، گفت: خدمات رسانی در مناطق سیل زده فقط به ساخت و ساز منازل بسنده نمی‌کند و هنوز افراد دردمندی وجود دارند که نیازمند کمک رسانی هستند که علاوه بر تیم‌های عمرانی، تیم‌های پزشکی، روانپزشکی، بهداشتی، فرهنگی و… نیز اعزام می‌شوند.

پاسدار ترکاشوند بیان داشت: همچنین گروه‌های جهادی برای طبخ غذا در این مناطق هنوز مستقر هستند به طوریکه در ماه مبارک رمضان روزانه سه گروه فعال بودند و روزی سه تا پنج هزار پرس غذا طبخ می‌کردند.

وی گفت: نباید انتظار داشته باشیم که دولت فقط کار خدمات رسانی و کمک به مردم را بر عهده داشته باشد زیرا منابع مالی دولت نیز محدود است اما مشارکت مردمی چاره حل مشکل است که همه مردم باید پای کار بیایندو این جو انسان دوستی و حسی که وجود دارد نباید بگذاریم سرد شود به خصوص این حس در مساجد، کسبه و اصناف بیشتر باید باشد.

وی افزود: همچنین از دولت انتظار نداریم تمام هزینه‌ها را بدهد ولی باید مدیریت این موضوع توسط دولت انجام شود تا با مدیریت صحیح این منابع به سوی مناطق مورد نظر به درستی هدایت شود.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز اظهار داشت: افرادی که متمایل به حضور در این گروه‌های جهادی با هر تخصصی باشند آمادگی داریم تا در تمام پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج و مراکز بسیج سازندگی ثبت نام کنند و بر اساس تخصص دسته بندی شوند تا برای خدمات رسانی به این مناطق اعزام شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها