فرمانده سپاه بهشهر در یادواره شهدا روستای التپه؛

امام خمینی (ره) الگوی استکبارستیزی شهدا بود / تلاش دشمن برای حذف فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ناکام ماند

فرمانده بسیج مقاومت سپاه ناحیه بهشهر تصریح کرد: شهدا با الگوگیری از بنیانگذار جمهوری اسلامی به مبارزه پرداختند و حتی در وصایای خود موضوع استکبار ستیزی را متذکر شده اند.
کد خبر: ۹۱۴۵۲۲۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه بهشهر،سرهنگ حسن پورقربان فرمانده سپاه بهشهر در یادواره شهدا روستای التپه با محوریت پاسدار شهید مفقود الاثر موسی صادقی و شهدای محل که در حسینیه این روستا برگزار شد با تاکید بر ضرورت ادامه راه شهدا، اظهار کرد: قدم گذاشتن در مسیری که شهدای والامقام ترسیم کرده‌اند ازجمله وظایف و رسالت‌های خطیری است که بر عهده ما گذاشته‌ شده است.

وی  در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش‌های ناکام دشمن در حذف فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، بیان کرد: پاسداشت یاد شهدا و بازخوانی فرهنگ شهادت و ایثار مانند تیری است بر پیکره دشمن که همواره در تلاش برای حذف فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه می باشد.

 فرمانده سپاه بهشهر تاكيد كرد: در فضای مجازی نيز بايد هوشيارانه عمل كرد زيرا دشمن به دنبال باور و اعتقادات دينی ملت ايران به ويژه در گروه سنی نوجوان و جوان است.

 وی افزود: اگر امروز در قله پیشرفت و آبادانی در جای جای کشورمان هستیم مدیون خون شهدا و برکت وجود ایثارگران می باشد؛ پس باید از زندگی آنها درس بگیریم و الگو برداری کنیم و ادامه دهنده راه شهدا و امام راحل و رهبر باشیم.

 سرهنگ  پورقربان در ادامه با اشاره به اینکه دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران توفیقی است که امروز نصیب مان شده است و این امر موجب زنده نگه داشتن یاد آنها می شود، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری گاهی رنج و زحمت زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست و نگذارید غبارهای فراموشی روی این خاطره های گرامی را بگیرد.

این مقام مسؤول به آیه شریفه 169 سوره آل عمران «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» اشاره و اظهار کرد: جایگاه شهدا در پیشگاه خداوند متعالی است.و اینکه خانواده ها فرزندان خود را تقدیم انقلاب و میهن کردند کار کمی نیست و این امر نزد خداوند بی اجر نمی ماند.

فرمانده بسیج مقاومت سپاه ناحیه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شهدا از جمله افرادی بودند که در مقابل استکبار جهانی و منافقین کوردل که قصد آسیب رسانی به دین و مملکت را داشتند، در زمان حیات خود همواره با الگوگیری از بنیانگذار جمهوری اسلامی و علمای اعلام به مبارزه پرداختند و حتی در وصایای خود موضوع استکبار ستیزی را متذکر شده اند.

 وی درباره اتحاد و همبستگی مردم در زمان توطئه‌های دشمنان؛ افزود: همان‌طور که ابتدای پیروزی انقلاب همه مردم با اتحاد و همبستگی در کنار هم در میدان جنگ متحد و یک صدا بودند اکنون هم با اتحاد و انسجام لازم مقابل نقشه‌های دشمن می‌ایستیم و همان‌گونه که شهدا با استقامت در طول هشت سال دفاع مقدس نقشه‌های دشمنان را برملا ساختند ما هم با اقتدا با ولایت‌فقیه با قلم و علم سازنده خود توطئه‌های استکبار را از بین خواهیم برد.

 سرهنگ پورقربان در ادامه اضافه کرد: در شرایط کنونی دشمنان با همه ابرازهای خود در برابر جمهوری اسلامی ایران هستند، اما یاد و نام شهدای گرانقدر اسلام، صبر و استقامت مردم در برابر فشارهای استکبار جهانی را افزایش می‌دهد.

 این مقام مسؤول با بیان اینکه اگر رشادت ها و خدمات شهدا و ايثار گران به خوبی برای مردم معرفی گردد و به قالب های كليشه ای و بيان های ژورناليستی محدود نگردد، بيشترين و بهترين نتايج را به همراه خواهد داشت،اظهار کرد: تقويت باورهای دينی و ملی كه امروزه جزء اصلی ترين مسائل اعتقادی و فرهنگی به حساب می آيد و در رديف مهمترين وظايف ماست، از جمله مواردی است كه با معرفی و تعميق شخصيت، منزلت، عقايد و آرمان های ناب آنها در سطحی فراگير تحت تأثير قرار می گيرد.

 سرهنگ پاسدار حسن پورقربان در پایان گفت: يكی از راه هایی كه می توانيم به شهدا ادای دين کنیم، شناساندن فداکاری ها و رشادت های همه جانبه شهدا بر نسل های جوان است.

 گفتنی است با همت حوزه حضرت خدیجه (س) و پایگاه بسیج خواهران علم الهدی روستای التپه یادواره شهدا (آبروی کوچه ها؛ افتخار محله) با ضیافت افطاری همراه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها