خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه بسیج عشایری لرستان:

اقتصاد مقاومتی راهکار بی‌اثر کردن تحریم‌ها است

فرمانده ناحیه بسیج عشایری لرستان گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور و ناکامی دشمن در تحمیل تحریم ها، تحقق بیانات مقام معظم رهبری در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۹۱۴۴۴۹۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷

"مراد خورشیدوند" فرمانده ناحیه عشایری لرستان در گفتگو با خبرنگار بسیج عشایری اظهار داشت: همه مردم و مسئولان باید سخنان رهبر معظم انقلاب را در مورد مسائل مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی فصل الخطاب قرار دهند.

وی افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور و ناکامی دشمن در تحمیل تحریم ها، تحقق بیانات مقام معظم رهبری در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی است.

خورشیدوند بیان کرد: روندی که تا به حال در زمینه‌ی رفع اثرات تحریم در پیش گرفته‌ شده است (دور زدن تحریم‌ها)، منفعلانه، کوتاه‌مدت و پرهزینه است. اما راهکاری که امر اقتصاد مقاومتی پیشنهاد می‌کند همان راهکاری است که هم می‌تواند اهداف روش‌های قبل را پوشش دهد و هم ما را برای مقابله با تحریم‌های سنگین‌تر آماده کند. این روش تقویت زیرساخت‌های اساسی اقتصاد و حمایت از تک‌تک تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی در داخل است که در پی تحقق آن، نیاز به واردات کاهش می‌یابد که در این صورت، اهرم فشاری به دست دشمنان باقی نخواهد ماند که درصدد تحریم برآیند و ما را زیر فشار قرار دهند.

فرمانده ناحیه عشایری لرستان گفت: هم‌اکنون در زمینه‌هایی ضربه می‌خوریم که در آن‌ها ضعف داریم. برای مثال، همان طور که گفته شد، ۸۰ درصد واردات ما از کالاهای واسطه‌ای است که به نظر نمی­رسد آن‌چنان فناوری پیچیده‌ای برای تولید آن‌ها نیاز نباشد و تنها با یک مقدار همت و تلاش و مدیریت در این راستا، می‌توان بخش اعظم آن‌ها را تولید کرد و نیازهای خود را از داخل تأمین نمود و این گونه خواهد بود که اقتصاد مقاومتی نتیجه‌اش را نمایان خواهد کرد.

وی تاکید کرد: از جمله­ دیگر راه­ها برای مقاومتی پویا در برابر تحریم­ها، می­توان به فرهنگ‌سازی برای مصرف داخلی اشاره نمود که البته این کار زمانی ممکن است که به طور هم‌زمان و موازی، کیفیت تولیدات داخلی را افزایش داد تا مردم برای این تغییر رویه در مصرف انگیزه­ی کافی را داشته باشند.

خورشیدوند ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی برای کشوری که سالها با درآمدهای مختلف نفت و گاز اداره شده است در گام نخست سخت و دشوار به نظر می رسد که برای اجرایی کردن آن باید با بسیج تمامی نیروها و امکانات موجود اقدام کرد و اجرای اقتصاد مقاومتی فقط وظیفه و مسئولیت یک دستگاه اجرایی نیست بلکه هر تشکیلات و دستگاه اجرایی دولتی، تعاونی و خصوصی باید به دنبال آن باشد که چگونه و با چه ابزار و امکاناتی می تواند اقتصاد مقاومتی را به مجموعه خود نهادینه نماید و در این راه عزم جدی و بسیج تمامی نیروها و امکانات شرط اصلی و اساسی به شمار می‌رود.

ارسال نظرات