خبرهای داغ:
تیر ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین همایش ملی تغذیه، گیاهان دارویی و معطر در آذربایجان غربی

دبیر اجرایی این همایش گفت: همایش ملی تغذیه و مسائل زیست محیطی گیاهان دارویی و معطر ۱۸و 19 تیرماه سال جاری در اذربایجان غربی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۴۳۲۵۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

امیر رحیمی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: سومین همایش ملی در زمینه گیاهان دارویی و معطر در کشور و استان برگزار می شود ولی از نظر عنوان نخستین همایش ملی در کشور است.

وی افزود: کشت گیاهان دارویی باید از نظر تغذیه ای بیشتر مورد توجه قرارگیرد تا محصول تولیدی از نظر کیفیت و کمیت در حد عالی باشد و هرچقدر محصول تولیدی بیشتر و مطلوب‌تر باشد درآمدزایی خوبی هم برای کشاورزان خواهد داشت.

رحیمی با اشاره به اینکه تغذیه و مسائل زیست محیطی گیاهان دارویی و معطر ازاهمیت ویژه ای برخوردار است،  گفت: بعضی از گیاهان دارویی در مناطقی رشد و پروش می یابند که عناصر سنگین از طریق کودهای شیمیایی وارد آن می‌شود و در بعضی مناطق از طریق سنگ بستر وارد گیاه شده و باعث می شود گیاه از سلامت کافی برخوردار نباشد.

دبیر اجرایی همایش افزود: جایگاه کودهای شیمیایی و آلی در تولید گیاهان دارویی، بسترهای کاشت گیاهان دارویی در کشت گلخانه، غنی سازی زیستی و تولید گیاهان دارویی سالم، ،اهمیت شناخت کیفیت تغذیه گیاهان دارویی، فن آوری نوین در تغذیه گیاهان دارویی، نقش مایکروریز و کودهای زیستی در تغذیه گیاهان دارویی و نقش آلودگی بر گیاهان دارویی محورهای این همایش است.

این مسوول گفت: همایش فوق توسط دانشگاه ارومیه و انجمن علمی گیاهان دارویی استان برگزار می شود و مدت زمان پایان ارسال مقاله ها ۱۵ خرداد امسال می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات